Prima șosea solară e un dezastru

Șoselele solare au fost prezentate drept soluția supremă în producția de electricitate. Suprafața mare a drumurilor putea fi îmbunătățită, se spunea că aceasta este mai aderentă și poate dura mai mult decât asfaltul. În realitate, problemele din lumea reală au bătut teoria.


Prima șosea solară din Europa


Tourouvre-au-Perche – un sat din Normandia, Franța, a susținut că a devenit primul loc în lume unde a fost instalată o șosea solară. Drumul are o lungime de 1 kilometru, a costat 5 milioane de euro și a fost construit în decembrie 2016. Mai mult, proiectul a fost inaugurat de ministrul francez al ecologiei, Ségolène Royal.


Astăzi, în august 2019, investitorii au aceptat faptul că au îngropat inutil 5 milioane de euro într-un proiect ineficient, ce se distruge văzând cu ochii.


Drumul a fost conceput să producă aproximativ 150.000 kWh pe an, ceea ce este suficient pentru a oferi energie pentru până la 5.000 de persoane, în fiecare zi. În realitate, în anul 2018 au fost produși mai puțin de 80.000 Kwh, iar anul acesta, până în luna iulie 2019, mai puțin de 40.000 Kwh. Mai mult, panourile au început să fie distruse de mașinile grele, iar praful și frunzele afectează producția de electricitate, șoseaua necesitând întreținere permanentă.


O altă autostradă solară a fost inaugurată recent în China! Autostrada este localizată în Shandong, China, are 1 kilometru lungime, iar chinezii spun că ar putea 1 milion de kwh într-un an. Entuziasmul este la un nivel ridicat și în China, așteptările sunt la fel de nerealiste ca cele ale francezilor.