Renault îi transformă pe români în mecanici începând cu anul 1968, iar de data aceasta îi pregătește mult mai bine cu ajutorul celor de la Delphi, Bosch sau Siemens.
Eroarea Check injection system apărută pe ecranul LCD al unui automobil Renault cu motor 1.5 DCI (K9K) poate da fiori reci, mai ales dacă șoferul nu a intrat în contact cu sistemele de injecție.
De cele mai multe ori, aceasta poate însemna o sondă care nu mai transmite valori în interval, un contact electric imperfect sau pur și simplu o eroare ocazională cauzată de un cumul nefericit de factori. În alte cazuri problemele țin cu adevărat de sistemul de injecție (injectoare, pompă de injecție, regulator de presiune).
Dacă în urma diagnozei auto se dovedește a fi altceva, atunci lucrurile sunt mai delicate. Prețurile pieselor și costul orei de manoperă ajung la niște valori foarte mari, pe care o familie obișnuită le suportă cu greu.
Pentru că motoarele Renault K9K 1.5dci au sisteme de injecţie diferite, furnizate de Delphi, Bosch sau Siemens, va trebui să identificaţi cu exactitate tipul acesteia.
Cele mai bune informații le-am găsit pe academiaauto.ro în SCHEMA LOGICA DE DIAGNOSTICARE A SISTEMULUI COMMON RAIL DELPHI DCM – 1.5 DCI (K9K)
sau în cazul sistemelor de injecţie Bosch avem SCHEMA LOGICA DE DIAGNOSTICARE A SISTEMULUI COMMON RAIL
BOSCH CP1 ( EDC 15 C2 )
Urmăriți schema logică și identificați componenta defectă. Diagnoza auto profesională este recomandată pentru a nu înlocui complet aiurea componente ale sistemului de injecție, mai ales că prețurile acestora sunt atât de piperate.
Aceste sisteme de injecţie common rail se regăsesc şi pe automobilele: Renault, Nissan, Dacia, Mercedes şi Infiniti şi posibil şi pe modele ale altor producători.
Spre exemplu posesorii modelelor: Nissan, Mercedes-Benz A-Class; Mercedes-Benz B-Class; Mercedes-Benz CLA-Class ( A/B/CLA 180 CDI), Infiniti Q30 şi Mercedes-Benz Citan trebuie să afle că împart acelaşi motor cu şoferii de Dacia/Renault şi pot apela oricând la service-urile Renault. În acest fel vor putea cumpăra aceleași piese, dar la un preț mai mic. Verificaţi pagina https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_dCi pentru mai multe informaţii.
Pe lângă posibilele defecțiuni pe care le găsiți în PDF-urile concepute de academiaauto, automobilele Renault au prostul obicei de a speria șoferi chiar și atunci când nu e cazul. Înainte să schimbați componente scumpe, asigurați-vă că defectul a fost identificat în mod corect, în urma unei diagnoze auto realizate profesionist.
problema pana de la pinion vibrocher