Pe piata europeana fiecare stat incearca prin diverse taxe sa-si protejeze industria auto locala.
Daca in Danemarca taxa de prima inmatriculare poate sa insemne cateva zeci de mii de euro in Germania stimularea producatorilor auto se realizeaza indirect prin subventionarea cumparatorilor.
Guvernul Federal a decis ca fiecare cetatean ce va cumpara o masina noua sa primeasca 2500 de euro in schimbul predarii spre distrugere a unui automobil inmatriculat, vechi de 9 ani cu taxele platite la zi.
Masura luata de guvern vizeaza un numar de 3.8 milioane de automobile cu o vechime intre 16 si 25 de ani ce inca mai circula pe strazile din Germania.
Oficialii celei mai mari tari din Europa se asteapta ca circa 300.000 de automobile sa fie scoase la casare dupa aplicarea acestei legi.
Germania schimba de asemenea si grila de impozitare pentru autovehiculele poluante in functie de nivelul emisiilor de dioxid de carbon.
Pentru fiecare gram de dioxid de carbon ce depaseste valoarea de 120 grame CO2/kilometru emis in atmosfera posesorul autovehiculului va plati 2 euro. Acesta grila este valabila din prezent pana in anul 2012 atunci cand limita va fi stabilita la 110 grame CO2/kilometru.
Spre exemplu pentru un autoturism Dacia Logan 1.5DCi inmatriculat in Germania, proprietarul acestuia nu va plati acest impozit, norma de poluare fiind in acest caz de 120 grame CO2/kilometru, daca se opteaza pentru o masina cu motor 1.4MPI ce emite in atmosfera 160 grame CO2 pentru fiecare kilometru parcurs, impozitul platit statului german ar fi de 80 euro anual.