Ce se verifică la ITP?

Automobilele care circulă pe drumurile publice din România sunt obligate să aibă ITP-ul sau mai bine zis Inspecția Tehnică Periodică. Obligaţia efectuării inspecţiilor tehnice periodice precum şi a respectării periodicităţii acestora în funcţie de categoria vehiculului, revine deţinătorului legal al acestuia.

Unde se face inspecția ITP?

ITP-ul sau Inspecția Tehnică Periodică poate fi efectuată în stațiile, atelierele și service-urile auto ce dispun de echipamentele necesare și au fost autorizate de către Registrul Auto Român.
Service-ul auto va folosi următoarele echipamente pentru a determina nivelul de noxe, performanțele la frânare, farurile sau articulațiile.
Aparatul optic pentru reglajul farurilor – ajută la verificarea fluxului de lumină și a poziției acestuia.

Analizorul de gaze – măsoară noxele emise de motor pe țeava de eșapament
Opacimetrul – măsoară gradul de transparență al gazelor pentru a determina particulele aflate în suspensie
Standul cu role – va verifica eficiența sistemlui de frânare pe fiecare punte și a frânei de mână
Elevatorul, cricul – va ajuta la verificarea jocurilor în articulații și elementele de direcție

Cât costă ITP -ul?

Fiecare unitate autorizată pentru ITP are propriile prețuri. În cele mai multe cazuri, prețurile pornesc de la 100 de lei și nu ar trebui să depășească 180 de lei.

Ce acte trebuie să ai la ITP?

La ITP, mașina trebuie să fie însoțită de următoarele acte:
– Cartea de identitate a autovehiculului (CIV), în original (copie dacă autovehiculul este în leasing)
– Certificatul de înmatriculare (talonul), în original
– Actul de identitate al persoanei care se prezintă la stația ITP (CI, BI)
– Asigurarea RCA a autovehiculului, în perioada de valabilitate

Ce verificări se fac la ITP?

În cadrul inspecţiilor tehnice periodice se verifică următoarele aspecte:
– seriile automobilului și conformitatea acestora cu cele din acte
– Emisiile de noxe conform normelelor Euro specifice
– Eficiența sistemului de frânare
– Jocurile elementelor de articulație (pivoti, bielete, capete de bara, bucse bascula, amortizoare, bara stabilizatoare, caseta de directie)
– Starea luminilor (faruri, stopuri, semnalizare, proiectoare)
– Verificare estetică (integritate parbriz, rugină, anvelope, culoare, elemente de caroserie)
În cazul în care valorile ies din parametri specificații pentru automobilul supus inspecției, acesta va fi respins și i se va acorda o perioadă pentru remedierea problemelor.

Verifica aici valabilitatea inspecţiei tehnice periodice (ITP)

Mașina a fost blocată de RAR la ITP. Ce s-a întâmplat?

Specialiștii RAR (Registrul Auto Român) verifică la rândul lor stațiile autorizate ITP, pentru a se asigura că acestea evaluează în mod corect automobilele și nu fac excese. Inspecția se face în timp real în baza de date a RAR, iar un inspector este trimis aleatoriu pentru a verifica corectitudinea angajaților de la stațiile ITP.

Pot să trec ITP-ul dacă am făcut tuning la mașină?

Răspunsul este NU. Modificările aduse automobilului precum becuri xenon aftermarket, folie neomologată, jante mai mari sau cauciucuri diferite de cele din certificatul de înmatriculare vor duce la respingerea automobilului.

Pot să trec ITP-ul dacă am anulat filtrul de particule la mașină?

Automobilele cu filtrul de particule anulat nu vor putea trece ITP-ul, iar posesorul va fi obligat să remedieze problema. Inspectorul ITP poate solicita înlocuirea filtrului distrus și aducerea sistemului de tratare a emisiilor la forma specificată de proiectant/producător.

Lucruri pe care nu le stiai despre ITP

Lasă un răspuns