Criza coronavirusului aduce pierderi mari în Germania

Opel Eco

Restricțiile privind libera circulație în Europa și măsurile privind carantinarea populației pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19 pun mari probleme producătorilor auto. Țările aflate în topul exportatorilor de autovehicule resimt cel mai tare aceste restricții, chiar dacă unele contracte semnate înainte de criză – cum ar fi livrările de autobuze excesiv de scumpe pentru București – încă mai aduc beneficii producătorilor.

Top exportatori de automobile în anul 2018

  1. Germania: 154.7 miliarde USD (20% din numărul automobilelor exportate)
  2. Japonia: 99.1 miliarde USD (12.8%)
  3. Statele Unite ale Americii: 51.4 miliarde USD (6.6%)
  4. Mexic: 49.4 miliarde USD (6.4%)
  5. Marea Britanie: 42 miliarde USD (5.4%)
  6. Canada: 41 miliarde USD (5.3%)
  7. Coreea de Sud: $38.2 miliarde USD (4.9%)
  8. Spania: 35.5 miliarde USD (4.6%)
  9. Belgia: 34.1 miliarde USD (4.4%)
  10. Franța: 25.2 miliarde USD (3.3%)
  11. Republica Cehă: 22.8 miliarde USD (2.9%)
  12. Slovacia: 22 miliarde USD (2.8%)
  13. Italia: 16.9 miliarde USD (2.2%)
  14. Turcia: 12.4 miliarde USD (1.6%)
  15. Suedia: 11.6 miliarde USD (1.5%)

După cum puteți observa în tabelul de mai sus, Germania obține cele mai mari venituri din exportul de automobile, în fiecare an intrând în Germania 154.7 miliarde de dolari. Aceste miliarde de dolari îi permit muncitorului neamț să fie cel mai bine plătit din Europa și să aibă un nivel de trai foarte ridicat comparativ cu țările importatoare.

Germania este printre cei mai mari exportatori din lume, obținând aproximativ 1500 de miliarde de dolari americani din exporturi (vezi wiki), valori ce o plasează în top trei mondial. Dar Germania nu are populația Chinei, a Statelor Unite sau a Indiei, ci numai 82 de milioane de locuitori.

Pe lângă Germania, mai există un grup de țări cu populație mică, dar cu exporturi mari, care își consolidează bugetul pe seama exporturilor auto. Grupul este format din – Belgia, Suedia, Cehia și Slovacia. Aceste țări nu au o piață internă capabilă să absorbă prea multe automobile, cea mai mare parte a bunurilor mergând la export.

Spre deosebire, Statele Unite ale Americii, cu o populație de 328,2 milioane pot miza pe piața internă pentru comercializarea automobilelor de producție autohtonă.

Noua realitate din Europa (aprilie 2020) pune mari probleme Germaniei care se va confrunta cu șomaj și scăderi salariale în industria auto. Dacă veți auzi voci din Germania care solicită ieșirea din carantină și reîntoarcerea la normalul care avantajează muncitorul neamț ar fi bine să înțelegeți de ce!