Prima navă de croazieră propulsată parțial de baterii

Maxwell BCAP3000

Prima navă de croazieră ce are la bază un sistem energetic ce include printre altele baterii și motoare electrice este gata să pornească pe mare. Conform operatorului Hurtigruten, nava Roald Amundsen va porni din nordul Norvegiei și poate lua la bord 500 de pasageri.


Motoarele navei funcționează pe motorină destinată navelor maritime, însă există un grup de baterii care permite funcționarea de până la 60 de minute în condiții ideale.


Compania estimează că nava va emite cu 20% mai puțin dioxid de carbon comparativ cu una similară care funcționează doar pe motorină.


„Este proiectat să preia energia excesivă de la motoare și să o introducă în baterii atunci când nava nu are nevoie de ea și să o trimită către motor atunci când nava o solicită – este o modalitate de a reduce emisiile în mod semnificativ fără a avea stații de încărcare disponibile”, a spus Skjeldam.


Tehnologia bateriilor pentru propulsarea navelor este în fază incipientă, chiar și pe rute mai scurte, deoarece puține porturi oferă stații de încărcare.


„Ne așteptăm ca bateriile să fie o parte importantă a transportului maritim în anii următori, dar, bineînțeles, nu ne așteptăm ca navele noastre să poată funcționa numai pe baterii, deoarece nava poate naviga până la 18-20 de zile în zonele în care nu există puncte de încărcare”, a mai spus Skjeldam.


„Ne așteptăm la o revoluție privind tehnologia acumulatorilor pentru nave, așteptăm ca bateriile să fie mai ușoare, mai eficiente și am rezervat spațiul suplimentar pentru instalarea mai multor baterii atunci când acestea vor deveni mai eficiente”, a mai completat Skjeldam.


O a doua navă de croazieră hibridă, pe care compania a comandat-o, va fi livrată în cursul acestui an și va avea baterii cu o capacitate de două ori mai mare decât Roald Amundsen.