BMW Group şi Daimler AG lansează cooperarea pe termen lung pentru condus autonom

Nemții de la BMW și Mercedes au încheiat un parteneriat pentru dezvoltarea sistemelor de conducere autonomă. În prezent, companiile europene sunt cu un pas în urma americanilor în ceea ce privește sistemele de conducere autonomă și electronica avansată în general.

După cum probabil ați observat în automobilele voastre, sistemele multimedia și cele electronice sunt departe de ceea ce oferă Tesla. Mai mult, companiile europene au înțeles să ofere pe mii de euro sisteme de navigație cu hărți incomplete, imposibil de actualizat, depășite tehnic, etc. Într-un cuvânt neutilizabile. Drept urmare, cei mai mulți dintre șoferi pun în geam un smartphone cu Waze.

Mai jos am selectat câteva pasaje din comunicatul de presă privind intențiile de dezvoltare a capacităților de conducere autonomă.

BMW Group şi Daimler AG au lansat cooperarea în condusul autonom: reprezentanţii celor două companii au semnat acordul pentru cooperare strategică pe termen lung, care se va concentra pe dezvoltarea în comun a tehnologiilor de generaţie viitoare pentru sistemele de asistare a condusului, condus automatizat pe autostrăzi şi parcat autonom (toate la Nivel 4 SAE). În plus, sunt planificate discuţii viitoare pentru extinderea cooperării la niveluri mai mari de automatizare în zonele urbane şi centrele oraşelor. Acest lucru subliniază abordarea pe termen lung şi de durată, care se va extinde pentru a cuprinde o platformă scalabilă pentru condus autonom. Cooperarea non-exclusivă este deschisă şi pentru alţi producători de echipamente originale (OEM) şi parteneri tehnologici, rezultatul fiind făcut disponibil şi pentru alţi OEM sub licenţă.

Un obiectiv principal este lansarea rapidă a tehnologiei pe piaţă, care este de aşteptat să apară în sistemele automobilelor pentru clienţii privaţi cu începere din 2024. Fiecare dintre cele două companii va implementa tehnologiile în mod independent în propriile automobile de serie. Cooperarea va însemna că peste 1.200 de specialişti vor lucra împreună, deseori în echipe mixte. Aceştia se vor afla în locaţii diferite, inclusiv la Centrul pentru Condus Autonom al BMW Group de la Unterschleissheim, în apropiere de München, La Centrul Tehnologic Mercedes-Benz (MTC) din Sindelfingen şi la Centrul de Tehnologie şi Testare Daimler din Immendingen. Eforturile se vor concentra pe dezvoltarea unei arhitecturi scalabile pentru sistemele de asistare a condusului, inclusiv senzori, precum şi centre comune de date pentru stocarea, administrarea şi procesarea datelor, dar şi dezvoltarea de funcţii şi software.