GPL-ul nu e o alternativă doar pentru taximetriști și firmele de curierat ci și pentru transportatorii ce au flote diesel. Camioanele de cursă lungă pot obține economii importante dacă folosesc GPL-ul în dauna motorinei tot mai scumpe.
Transportatorilor nu le pasă de mediu sau de poluare însă le pasă de banii pe care-i plătesc pe combustibil. În plus există și statul care-i strânge cu ușa pentru reducerea nivelului de poluare.
Camion pe GPL
Volvo a prezentat recent camionul Volvo FM MethanDiesel ce poate funcționa pe GPL dar și pe motorină.
“Suntem încrezători că gazul lichefiat va fi utilizat drept combustibil peste tot în lume. Căutarea unor surse de energie neconvenţională este o tendinţă clară, iar noi suntem o parte din ea”, declara Lennart Pilskog, director de relaţii publice Volvo Trucks.
Manuel Lage, director general NGVA Europe, declara că tehnologia pentru utilizarea gazului natural este verificată şi că printre transportatori există interes, iar distribuitorii de gaze vor să evolueze în această direcţie.“ Când ne referim la transporturile pe distanţe lungi, nu există în prezent o alternativă care să rivalizeze cu gazul natural lichefiat,” declara el. “Noi credem că aceasta este soluţia perfectă pentru transporturile pe distanţe lungi.”