ADAC a acordat firmei Bosch distincţia „Îngerul Auriu” pentru noul sistem ABS destinat motocicletelor

Bosch produce sisteme de control al frânei pentru motociclete încă din anul 1994. Dacă toate sistemele ABS de până acum erau bazate pe tehnica destinată autoturismelor, inginerii centrului de expertiză Bosch din Japonia au conceput pentru prima dată o generaţie nouă de sisteme ABS destinate special motocicletelor. Datorită unui volum mult redus şi a unei greutăţi de doar 0,7 kilograme, noul „ABS 9 base“ este mai mic şi mai uşor cu 50% faţă de generaţiile anterioare, fiind de departe cel mai compact sistem existent pe piaţă. În plus, beneficiază de un cost de producţie redus, ceea ce reprezintă o premiză importantă pentru a fi utilizat la toate tipurile de motociclete cu instalaţie hidraulică de frână. Sistemul ABS pentru motociclete este o componentă a noii generaţii modulare fabricate de Bosch, prima variantă intrând în fabricaţia de serie în noiembrie 2009.
„Noul sistem, ale cărui costuri au fost reduse, devine pentru prima dată accesibil tuturor claselor de motociclete“, a declarat dr. Werner Struth, director al departamentului Chassis Systems Control din cadrul Robert Bosch. „În acest fel, sprijinim extinderea rapidă a acestei tehnologii ce poate salva vieţi.“ Prin distincţia obţinută în acest an, Bosch primeşte pentru a treia oară acest premiu de inovaţie foarte important pentru piaţa auto. Premiul se acorda anual, începând cu anul 2005. ADAC a înmânat la începutul lui 2010 această distincţie domnului Struth, în timpul unei festivităţi organizate la München.
Până în prezent, în Europa doar fiecare a zecea motocicletă fabricată este echipată cu acest sistem, iar la nivel mondial, doar una la o sută. Prin comparaţie, 80 de procente din autoturismele fabricate la nivel mondial sunt prevăzute cu un astfel de sistem.

Lasă un răspuns