Taxa de mediu sau timbrul de mediu a fost o taxă care proteja interesele unor afaceriști locali în detrimentul populației. Ascunsă sub paravanul protecției mediului, taxa ilegală, contestată de Uniunea Europeană, a blocat mulți ani la rând piața auto second-hand.
Șoferii români au trebuit să facă acte fictive pentru automobilele vechi, să le înmatriculeze în Bulgaria sau să se împrumute la bănci pentru a cumpăra automobile noi. Pentru că piața liberă e doar pentru leii cei mari, nu și pentru căței, ministrul Graţiela Gavrilescu lucrează la o taxă, ce nu mai poate fi atacată. Rămâne de văzut ce interese va proteja această taxă, însă prevedem deja că românii vor fi cei care vor avea de suferit.
„Nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată sau atacată. Cel care poluează trebuie să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că până la finele acestui an grupul de lucru să să prezinte o variantă finală”, a declarat, marţi, 31.08.2018, ministrul Graţiela Gavrilescu în cadrul unei conferinţe de presă.
În Uniunea Europeană există țări care practică taxe foarte mari, automobilul fiind un adevărat lux. Danemarca și Norvegia sunt țările cunoscute pentru taxele auto mari. Pentru a ține sub control cheltuielile generale, determinate utilizarea automobilelor, aceste țări limitează prin politica fiscală accesul cetățenilor la un automobil.