Astazi, 1 decembrie 2009, se inaugureaza primul segment din autostrada Transilvania. In iunie 2004 lucrarile au fost demarate simultan pe doua dintre acestea – 2B Campia Turzii – Cluj Vest (Gilau) si 3C Suplacu de Barcau – Bors. Cei 42 de kilometri dintre Turda si Gilau fac parte din tronsonul 2B cu o lungime totala de 54 kilometri. Restul de distantei cuprinse intre Turda si Campia Turzii va fi accesibila publicului din prima parte a anului viitor.
Odata cu finalizarea primului segment conducerea acestui proiect va fi preluata de Mike Swinford.
Directorul de Proiect Mike Mix, venit in Romania inca de la inceputul operatiunilor, pleaca la sediul central al diviziei de constructii civile a Bechtel din Londra, unde se va ocupa de dezvoltarea de noi afaceri in domeniul infrastructurii. In locul sau oficialii Bechtel anunta numirea lui Mike Swinford, fost Director de Proiect pentru autostrada din Albania construita de Bechtel si Enka. Romania are in prezent 323 de kilometri de autostrada, fiind devansata de Ungaria si Bulgaria.
SECTIUNI:
Sectiunea 1 Brasov (Cristian) – Targu Mures (Ogra) 161 km
Tronson 1A Brasov (Cristian) – Fagaras
Tronson 1B Fagaras – Sighisoara
Tronson 1C Sighisoara – Ogra (Targu Mures)
Sectiunea 2 Targu Mures (Ogra) – Cluj 90 km
Tronson 2A Ogra (Targu Mures) – Campia Turzii
Tronson 2B Campia Turzii – Cluj Vest (Gilau)
Sectiunea 3 Cluj – Bors 164 km
Tronson 3A Cluj Vest (Gilau) – Mihaesti
Tronson 3B Mihaesti – Suplacu de Barcau
Tronson 3C Suplacu de Barcau – Bors
Lungime Totala: 415 km
Latime Platforma: 26 m
Parte Carosabila: 2 x 7,5 m
VOLUME DE LUCRARI:
Poduri/viaducte pe autostrada: 267, total – peste 60 km
Pasarele peste autostrada: 94
Pasaje rutiere: 58
Noduri rutiere: 16