Home » Auto » Volkswagen va folosi piese metalice imprimate 3D

Volkswagen va folosi piese metalice imprimate 3D

Volkswagen, compania auto care mai greșește atunci când calculează emisiile automobilelor sale, a încheiat un parteneriat cu HP pentru printarea 3D de componente metalice.

Volkswagen se pregătește astfel pentru viitor, atunci când inteligența artificială va coordona liniile de producție pline de roboți, așa cum vedeam în filmele science-fiction ale anilor 90.

Volkswagen este primul client important pentru imprimantele HP ce printează piese metalice. Vorbim de o tehnologie recent prezentată, ce poate printa piese metalice 3D, cu forme complexe, la un nivel industrial. O imprimantă industrială 3D HP Metal Jet costă 400.000 de dolari și este deja în teste la parteneri. Piesele metalice nu sunt gândite pentru mecanismele de forță, așa cum este transmisia, ci pentru alte alemente cum ar fi clemele de aliminiu, suporții, elementele decorative, etc. Imprimarea industrială 3D cu metale vrea să înlocuiască producția prin injectare, mai ales acolo unde formele sunt foarte complexe.

Cum funcționează o imprimantă 3D Metal Jet ?

Imprimarea 3D Metal Jet apelează la trei elemente principale: o pudră metalică, un polimer special de legătură și un laser.

HP 3D  Metal Jet

HP 3D Metal Jet

Așezarea pudrei metalice

Construcția începe cu un ansamblu de scanare care stabilește un strat uniform, subțire de metal pulverizat în zona de lucru.
Aparatul de reîncărcare este reumplut din recipientele de alimentare cu pulbere metalică, amplasate la fiecare capăt al scanării. Acest lucru permite lucrul bi-direcțional pentru o productivitate crescută.

Printarea polimerului de legare

Capul de imprimare HP, cu polimer pentru priza pulberii metalice, stabilește geometria unică a obiectului prin injectarea precisă întocmai ca la o imprimantă cu jet de cerneală. La capătul mișcării de culisare, capătul de printare este curățat pentru a-și păstra precizia.

Evaporare

Componentele lichide ale agentului de legare se evaporă. Patul pe care se face printarea se retrage și se trece la următorul strat. Procesul se repetă până când construcția este finalizată.

Curățați patul

Patul de pulbere cu părțile imprimate este încălzit pentru a finaliza evaporarea polimerului de legare.

Decaparea

Decaparea este procesul de îndepărtare a pulberii libere din suprafețele piesei. Odată ce piesele au fost decapate și scoase, pulberea rămasă poate fi prelucrată și reutilizată pentru o gestionare mai economică a consumabilelor.

Sinterizarea

Pentru ca piesa să capete rezistență, pulberea metalică este încălzită într-un cuptor la temperaturi de sinterizare (Procedeu de lipire a pulberilor metalice, ceramice etc., în urma încălzirii și presării lor). Polimerul din agentul de legare HP se descompune.

Finisare

Piesele sunt scoase din cuptor, se răcesc și sunt prelucrate mai departe pe alte utilaje conform cerințelor.

Noua imprimantă poate printa forme laborioase, calculate cu algorimi de inteligență artificială într-un timp scurt. Sute astfel de imprimante vor lucra într-o rețea pentru a livra piese auto tot mai complexe. Fabricile din occident se pregătesc pentru Revoluția Industrială 4.0, ce presupune automatizare și robotizarea întregii linii de producție, coordonate total de inteligența artificială (AI). Tehnologia se pretează și pentru alte industrii, inclusiv aeronautică și cea medicală.
HP a colaborat cu GKN, o companie de top din industria metalurgică.

Introducere în tehnologia HP Metal Jet

Marca:
Etichete:
Postat de in data de 2018/09/15. In categoria Auto. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.