Alstom face următorul pas în era mobilității inteligente și va fabrica trenuri electrice alimentate cu baterii. Până în anul 2023, Alstom va livra 11 trenuri electrice cu baterii ce vor fi utilizate pentru transportul pasagerilor pe ruta Leipzig – Chemnitz din Germania. Trenurile electrice Alstom au o autonomie de până la 120 km și o viteză maximă de până la 160km/h, atunci când sunt alimentate de baterii. Capacitate de transport va fi de 150 de locuri.
Siemens propune modelul Siemens Desiro ML, un prototip de ramă alimentată cu baterii, ce a primit autorizarea de a circula în serviciul OBB.
În țara noastră, ROMANIA EUROEST Constanța, împreună cu INDA Craiova, au dezvoltat prima locomotivă electrică românească, cu acumulatori Li-Ion, numită LEA-001. Locomotiva este radio-comandată și va fi folosită la manevrarea vagoanelor de marfă.
Motoarele electrice sunt mai ieftine și mai ușor de întreținut decât cele diesel, fiind o soluție verificată pentru trenuri. Bateriile de mare putere vor aduce trenurile electrice pe linii neelectrificate, folosite cu precădere de navetiști.