Autostrazile sunt in pom din lipsa de finantare

Investitiile in autostrazile din Romania merg incet si foarte incet. Am ramas cu 10 kilometri aproape finalizati din tronsonul 2B al autostrazii Transilvania (intre Turda si Campia Turzii) dar nu avem bani sa ne platim datoriile catre Bechtel pentru inaugurarea acestuia. De asemenea autostrada Bucuresti – Ploiesti este intr-un stadiu avansat de lucru dar nu sunt bani pentru finalizarea acesteia.
Cum se lauda Radu Berceanu prin intermediul unui comunicat postat pe site-ul Ministerului Transporturilor:
„Odată cu revenirea lui Radu Berceanu la conducerea ministerului, lucrurile au fost readuse la normal. În numai câteva luni, Radu Berceanu a reuşit să facă ceea ce Ludovic Orban nu a putut face în doi ani. După mai multe întâlniri cu reprezentanţi ai Comisiei Europene, la Bruxelles şi la Bucureşti Autoritatea de Management a fost auditată şi s-au depus 41 de proiecte, în valoare de 3,8 miliarde de euro, din care au fost deja aprobate şi contractate 20 de proiecte, însumând 1,1 miliarde de euro.”
Din cele 20 de proiecte, 6 sunt de importanţă majoră:
Autostrada Cernavodă – Constanţa – 403 milioane euro
Varianta de ocolire Constanţa – 186 milioane euro
Reabilitare DN 1H, Zalău – Aleşd – 115 milioane euro
Reabilitare DN 24 (limita de judeţ Galaţi – Vaslui, până la Crasna, şi Crasna – Albiţa) – 150 milioane euro
Finalizare dig de larg Port Constanţa – 140 milioane euro
În anul 2009 au fost aprobate de către Comisia Europeană primele rambursări de fonduri, în valoare de 38,5 milioane Euro.
La începutul acestui an, valoarea creditelor rambursabile aflate în derulare este de 1.962 milioane euro, la care se adaugă 3.574 milioane euro contribuţie de la bugetul de stat pentru co-finanţare.
În anul 2010, pentru continuarea proiectelor ar fi fost necesară asigurarea a 1,5 miliarde de euro credite externe, la care se adaugă 638 milioane de euro co-finanţare de la bugetul statului. Din păcate, în bugetul ministerului pe anul 2010 avem numai 634 milioane euro din credite externe (40% din necesar) şi 279 milioane de euro de la buget (43% din necesar).
Deşi există sume disponibile pentru finanţarea proiectelor din domeniul infrastructurii de transport, utilizarea acestora este limitată de constrângerile bugetare actuale.

Lasă un răspuns