România importă 1,7 milioane de tone de motorină din Rusia

Subvenționarea automobilelor electrice nu reprezintă doar o chestiune de protecție a mediului, ci și o chestiune geopolitică. Importurile de motorină ale Uniunii Europene aveau ca sursă principală Rusia, sume importante de bani fiind direcționate către regimul criminal de la Moscova.

România trebuie să importe o cantitate uriașă de motorină din alte surse în afară de cele rusești. Țara noastră are de acoperit 1,7-2 milioane de tone de motorină pentru piața internă. Aceste costuri determină în mod direct tarifele de transport persoane și prețurile produselor agricole.

În anul 2021, rafinăriile românești au procesat aproape 10 milioane de tone de țiței, din care 2,5 milioane tone au venit din Rusia. La aceste importuri din Rusia se adaugă și cele de gaz și de îngrăsăminte chimice obținute din gaz.

Eforturile României ar trebui să se concentreze în continuare către energia verde, livrată din surse non-rusești. Electrificarea transportului nu reprezintă doar o chestiune de mediu, ci o chestiune de siguranță națională, ce trebuie tratată cu mai multă determinare.