Prima nava maritima propulsata partial din energie solara a fost lansata la apa in Japonia. Nava denumita Auriga Leader, a fost finantata de un consortiu format din Nippon Yusen KK si Nippon Oil Corporation. Santierul naval Mitsubishi Heavy Industries a fost gazda unei ceremonii in care s-a pus accentul pe emisiile produse de masivele motoare diesel ce propulseaza astfel de nave.
Auriga Leader
Panourile fotovoltaice reusesc sa reduca costurile cu combustibilii in industria maritima, mai ales in perioadele in care pretul petrolului atinge cote maxime. Cel mai mare portcontainer din lume se numeste Colombo Express si dispune de motoare diesel cu o putere de 93.500 de cai (68.640 kW ). Consumul de combustibil se masoara in tone pe ora in conditiile in care o calatoria Germania-Asia si retur dureaza in medie cam 56 de zile.
Nava lansata astazi la Kobe, Japonia beneficiaza de 328 de panouri solare ce produc 40de kilowatti. Procentual energia produsa de panourile fotovoltaice reprezinta doar 0.3% din totalul necesar pentru a pune in miscare, monstrul de 200 de metri lungime si 60000 de tone.