Un milion de motoare TCe 90 produse în România

Industria auto e un domeniu în care România excelează, iar acest lucru se datorează în mare parte aliantei Renault-Nissan-Dacia. Până în prezent, România a produs un milion de motoare TCe 90 – un motor pe benzină, cu bloc de aluminiu, transmisie pe lanț și 90 de cai putere. Un procent de 80% dintre aceste motoare au mers la export, el fiind montat atat pe gama Dacia (Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway), cat si pe gama Renault (Clio IV, Twingo).
Motoarele românești nu echipează doar modelele Dacia/Renault, acestea sunt montate și pe Smart și Nissan, astfel, atunci când veți aprecia micul și puternicul motor TCe 90, gândiți-vă că acesta ar putea fi unul dintre motoarele produse la Mioveni.
În România, motorul TCe 90 este concurat de motoarele aspirate, ceva mai ieftine. Numai 2300 de clienții au cumpărat în 2016 automobile Dacia cu TCe 90.

Renault Tce 90
Renault Tce 90

Cele mai multe dintre piesele care compun motorul sunt românești și vorbim aici despre carterul de distribuție, semela, capacul chiulasa, carterul cilindri, capacul palier, volanta și arborele cotit.

“100 de ingineri, colegii noştri, au contribuit în toate fazele proiectului (pre-proiect, industrializare şi demaraj serie), la componenta esenţială de inginerie a acestui motor. Aproximativ 90% din ceea ce presupune ingineria mecanică a fost realizată în România. În prezent, capacitatea instalată este de 450.000 de unităţi/an”, a declarat Carmen Roman, inginer Sinteză Tehnică Renault Technologie Roumanie.

“Este prima uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, care a produs acest motor, din iulie 2012. A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanica şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. 80% din această producţie a mers la export. Este vorba de clienţi care au ales acest motor fie pentru un model Dacia – Logan Logan MCV, Sandero sau Sandero Stepway, fie pentru un model Renault – Clio IV sauTwingo. În România, anul trecut, peste 2300 de clienţi l-au ales, în echiparea unuia dintre modelele Dacia”, a declarat Yves Caracatzanis, preşedinte director general Dacia şi director general Grup Renault România.

“Mare parte dintre piesele care îl compun (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate în această uzină, graţie competenţelor şi profesionalismului celor 3700 de angajaţi. Ţin să mulţumesc tuturor pentru contribuţia la această cifră rotundă şi pentru rezultatele obţinute. Grupul Renault are încredere în noi. Facem progrese în fiecare zi şi trebuie să continuăm în acelaşi ritm pentru a ne situa la cel mai bun nivel de performanţă. Contez pe fiecatre angajat pentru a reuşi”, a adăugat Philippe Nottez, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia.

Cum accelerează Dacia Sandero TCe 90!


Grupul Renault are circa 16.700 angajați în țara noastră, fiind unul dintre principalii contributori la PIB-ul României.

Lasă un răspuns