Dacia, cea mai mare companie auto din regiune și una cu cele mai mari contribuții la PIB-ul României, va mări salarile angajaților săi. Dacia e acum o corporație internațională, cu fabrici în mai multe țări și distribuție pe mai multe continente.
Miercuri, 1 martie 2017, Administraţia Automobile Dacia şi Sindicatul Autoturisme Dacia au încheiat negocierile pentru un nou contract colectiv de muncă. Părţile au convenit creşterea salariului de bază brut pentru operatori cu 120 lei, începând cu 1 ianuarie, completată de o creştere de 80 lei, de la 1 martie. În plus, toţi angajaţii vor primi o primă pentru rezultatul anului 2016 în valoare de 1.450 lei brut, acordată în luna mai. Administraţia a informat partenerul social că valoarea tichetului de masă va creşte la 12 lei, din luna aprilie, şi la 15 lei (valoarea maximă), începând din luna octombrie.
Salarii de 5000 de lei brut pentru un simplu operator
În ciuda faptului că inflația a fost negativă și că TVA-ul a scăzut, salariile operatorilor au crescut în 2015 și în 2016.
Salariul mediu realizat de un operator la Dacia în 2016 a fost de aproximativ 5.000 lei brut, comparabil cu nivelul salariilor medii din țări precum Cehia, Ungaria, Turcia sau Slovacia.
Salariile mari de la Pitești trimit producția Dacia în Africa
Salariile foarte mari pe care le încasează inginerii și ceilalți operatori din fabrica de la Mioveni au încurajat Dacia să investească în cele două fabrici din Maroc. Dacă salariile vor fi la același nivel din Europa, există o șansă reală ca uzina Dacia din Mioveni să-și sisteze activitatea, iar producția să se mute în Africa, India sau în orice altă țară care unde salariile sunt mai mici.
În prezent, România importă o parte din automobilele Dacia din Maroc. E vorba de modelele Dokker și Lodgy.
Obiectivul Grupului Renault în România este acela de a păstra competitivitatea în toate activităţile derulate, inclusiv în cea de fabricaţie, pe platforma industrială de la Mioveni. Aceasta trebuie să se menţină performantă alături de celelalte uzine ale Grupului Renault şi în raport cu competiţia.