Cererea pentru automobile prietenoase cu mediul înconjurător este stimulată cu ajutorul subvențiilor acordate de către state. Norvegia se află pe primul loc în ceea ce privește acordarea unui regim fiscal ce stimulează achiziție de vehicule electrice, prin urmare, în Norvegia, în luna iulie 2020, circa 300.000 de automobile sunt electrice, reprezentând mai bine de 10% din flota națională.
Pentru românul de rând, automobilul electric este mult prea scump, iar oferta de automobile electrice second-hand este foarte firavă. Pentru cel puțin câțiva ani, România va mai fi în continuare o destinație pentru automobilele diesel second-hand, aduse din Vestul Europei.
Conform APIA (Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România) în primele șapte luni ale acestui an, numărul de autoturisme noi înmatriculate în România a scăzut cu 34% față de aceeași perioadă a anului trecut. În cazul vehiculelor comerciale situația este similară. Pe partea de producție, în primele șase luni ale acestui an, numărul de autoturisme fabricate în România a scăzut cu aproape 30% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Ce subvenții acordă România pentru achiziția de automobile „verzi” ?!
- Cei care cumpără o mașină electrică pe baterie primesc de la stat 10.000 de euro
- Cei care cumpără o mașină electrică hibridă cu încărcare la priză primesc 4.250 de euro.
- Cei care casează un automobil vechi și cumpără unul nou primesc 1.250 de euro
O altă facilitate de care beneficiază posesorii de mașini electrice este scutirea de impozit pe proprietate. În plus, sunt importate numeroase automobile second-hand, echipate cu sisteme hibrid, mild hibrid, plug-in hibrid și chiar electrice. Să nu uităm și automobilele alimentate cu GPL, numeroase în țara noastră și care au grad redus de poluare.
Automobilele Dacia ce vor fi lansate peste câteva săptămâni vor fi echipate, printre altele, și cu motoare pe GPL.