În prima jumătate a anului, Groupe Renault a înregistrat 1.938.579 vehicule vândute, cu 6,7% mai puțin, pe o piață în declin cu 7,1%.
Nivelul vânzărilor a fost stabil în Europa, pe o piață care a scăzut cu 2,5%. În regiunile din afara Europei, vânzările Grupului au urmat tendința negativă globală.
Pe segmentul de vehicule electrice, volumele de vânzări ale mărcii Renault la nivel mondial au crescut cu 42,9% (peste 30.600 vehicule). În Europa, volumele ZOE au crescut cu 44,4% (25.041 vehicule), iar cele ale Kangoo Z.E. cu 30,7% (4.653 vehicule). În a doua jumătate a anului, în China, Grupul va lansa Renault City K-ZE și își va accelera ofensiva de vehicule electrice, investind în JMEV, al 5-lea cel mai important producător de vehicule electrice din țară.
În Europa, înmatriculările au fost stabile pe o piață care s-a diminuat cu 2,5%. Segmentul B al Grupului își confirmă succesele (Clio, Captur, Sandero), precum și Noul Duster. Clio rămâne al doilea cel mai bine vândut vehicul din Europa, iar Captur primul crossover pe segmentul său. Vânzările de vehicule utilitare ușoare au contribuit și ele cu o creștere de 7,5% a volumelor pe o piață europeană de VU care a progresat cu 3,7%.
Marca Dacia anunță noi recorduri de vânzări și de cotă de piață în Europa, cu 311.024 vehicule comercializate (+10,6%), și respectiv 3,3% (+0,4 puncte). Această evoluție este generată de performanța Noului Duster și de Sandero.
În afara Europei, Grupul a suferit, în special din cauza regresului de pe piața turcă (-44,8%) și argentiniană (-50,2%), dar și din cauza întreruperii vânzărilor din Iran, care a avut loc în august 2018. (Groupe Renault a vândut 77.698 unități în prima jumătate a lui 2018).
În Rusia, a doua piață ca importanță a grupului din punct de vedere al volumelor de vânzări, Groupe Renault este lider cu o cotă de piață de 28,8%, + 0,45 puncte. Vânzările au scăzut cu 0,9% pe o piață cu evoluție negativă de 2,4%.
LADA a înregistrat o creștere cu 2,5% atingând 174.186 vehicule vândute, cu o cotă de piață de 21,0% (+1,0 punct) datorită reînnoirii de succes a gamei sale. LADA Granta și LADA Vesta sunt modelele cel mai bine vândute în Rusia.
Volumele mărcii Renault s-au micșorat cu 9,1%, la 64.431 unități vândute, așteptând lansarea Arkana în a doua jumătate a anului.
În Brazilia, Grupul a depășit performanța pieței, de 10,5%. Vânzările au crescut cu 20,2% la 112.821 vehicule, iar cota de piață a atins 9,1% (+0,7 puncte), datorită rezultatelor bune obținute de Kwid, care s-a vândut în peste 40.500 unități, ajungând la 36,5%, pentru a deveni al 5-lea cel mai bine vândut vehicul (al 9-lea în prima jumătate a lui 2018).
În Africa, Grupul își consolidează leadership-ul cu o cotă de piață de 19,3% și aproape 110.000 vehicule vândute, datorită performanței din Maroc, Africa de Sud și Egipt.
Cota de piață din Maroc rămâne la un nivel istoric de 43,3%. Dacia își păstrează leadership-ul cu succesul modelelor Logan și Dokker. Marca Renault este pe locul doi, cu Clio, cel mai bine vândut vehicul în Maroc.
În Africa de Sud, vânzările mărcii Renault au crescut cu 3,6% la 11.900 unități, atingând o cotă de piață de 4,9%.
În India, înainte de lansarea Triber în a doua jumătate a anului, cota de piață a grupului s-a stabilizat la 2,1% în al doilea trimestru.
Triber este un vehicul compact, extrem de versatil, în care încap până la 7 persoane. Va intra pe un segment care va ocupa aproape 50% din piața indiană până în 2022. Groupe Renault își completează astfel oferta locală care include modelele Kwid și Duster.
În China, volumele Grupului sunt în scădere cu 23,7% pe o piață care s-a contractat cu 12,7%. În a doua jumătate a anului, se va lansa Renault City K-ZE, noul vehicul electric citadin.
PERSPECTIVE 2019 PENTRU GROUPE RENAULT
În 2019, piața auto globală va fi în declin față de nivelul din 2018.
Pentru piața europeană prognoza este de stabilitate (cu excepția unui „hard Brexit”). Piața rusească va scădea cu 2 până la 3%, iar cea braziliană va crește cu aproximativ 8%.
Vânzările Grupului pe regiuni VP+VU
Iunie* | |||
2019 | 2018 | % diferența | |
Franța | 379 454 | 389 216 | -2,5% |
Europa** (mai puțin Franța) | 691 187 | 681 843 | 1,4% |
Franța + Europa Total | 1 070 641 | 1 071 059 | -0,0% |
Africa Orientul Mijlociu India & Pacific | 219 829 | 303 996 | -27,7% |
Eurasia | 352 616 | 371 764 | -5,2% |
America Centrală și Latină | 205 741 | 214 145 | -3,9% |
China | 89 752 | 117 711 | -23,8% |
Total excluzând Franța + Europa | 867 938 | 1 007 616 | -13,9% |
La nivel mondial | 1 938 579 | 2 078 675 | -6,7% |
*vânzări
** Europa = Uniunea Europeană, Islanda, Norvegia & Elveția
Vânzările Grupului pe mărci
Iunie | |||
2019 | 2018 | % diferența | |
Renault | |||
VP | 1 013 991 | 1 175 905 | -13,7% |
VU | 215 667 | 214 653 | 0,5 % |
VP + VU | 1 229 658 | 1 389 558 | -11,5% |
Dacia | |||
VP | 369 783 | 354 947 | 4,2% |
VU | 25 295 | 23 203 | 9 % |
VP+VU | 395 077 | 378 150 | 4,5% |
Lada | |||
VP | 193 415 | 179 750 | 7,6% |
VU | 5 747 | 6 734 | -14,7% |
VP+VU | 199 162 | 186 484 | 6,8% |
ALPINE | |||
VP | 2 848 | 636 | 347,8% |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
VP | 33 463 | 38 580 | -13,3% |
JINBEI & HUASONG | |||
VP | 4 415 | 8 657 | -49,0% |
VU | 73 956 | 76 610 | -3,5% |
VP+VU | 78 371 | 85 267 | -8,1% |
GROUPE RENAULT | |||
VP | 1 617 915 | 1 757 475 | -7,9% |
VU | 320 664 | 321 200 | -0,2% |
VP+VU | 1 938 579 | 2 078 675 | -6,7% |