Euro 7 – un standard mai restrictiv pentru industria auto

Audi e-tron GT

Standardele Euro 7 aduc limitele de emisie pentru toate autovehiculele, adică automobile, camionete, autobuze și camioane sub un singur set de reguli. Noile reguli sunt neutre din punct de vedere al combustibilului și al tehnologiei, punând aceleași limite, indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, electricitate sau combustibili alternativi.

Emisiile poluanților atmosferici vor fi mai bine controlate prin lărgirea condițiilor în care sunt efectuate testele. Acestea vor reflecta acum mai bine gama de condiții pe care le pot experimenta vehiculele în Europa, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii scurte, tipice navetei zilnice.
Limitele vor fi înăsprite pentru camioane și autobuze, în timp ce limitele existente pentru automobile și camionete se vor aplica acum la fel, indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile reguli stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții anterior nereglementați, cum ar fi emisiile de protoxid de azot de la vehiculele grele.

Reglementarea emisiilor de la frâne și anvelope

Regulile standardelor Euro 7 vor fi primele standarde de emisii la nivel mondial care vor trece dincolo de reglementarea emisiilor de eșapament și vor stabili limite suplimentare pentru emisiile de particule generate de sistemul de frânare și regulile privind emisiile de microplastic din anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.


Toate vehiculele vor trebui să respecte regulile pentru o perioadă mai lungă de timp, păstrându-și caracteristicile inițiale. Automobilele nou fabricte vor trebui să fie conforme cu standardul Euro 7 cel până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și împlinesc 10 ani. Acest lucru dublează cerințele de durabilitate existente în conformitate cu normele Euro 6/VI (100.000 de kilometri și vârsta de 5 ani). Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane.
Noile reguli vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în mașini și furgonete pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, de asemenea, nevoia de înlocuire a bateriilor la începutul vieții unui vehicul, reducând astfel nevoia de noi materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor.


Normele Euro 7 vor asigura faptul că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate de autorități într-un mod ușor, folosind senzori din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe toată durata de viață a unui vehicul.

Despre transportul rutier și poluare

Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. În 2018, peste 39% din NOx și 10% din emisiile primare de PM2,5 și PM10 din UE au provenit din transportul rutier. Aceste procente sunt mult mai mari în orașe, unde transportul este în mod regulat principalul contributor la poluarea aerului. Se estimează că transportul rutier a provocat aproximativ 70 000 de decese premature în UE-28 în 2018.

În 2035, Euro 7 va reduce emisiile totale de NOx de la mașini și camionete cu 35% față de Euro 6 și cu 56% față de Euro VI de la autobuze și camioane. În același timp, particulele din țeava de eșapament vor fi scăzute cu 13% de la mașini și camionete și cu 39% de la autobuze și camioane, în timp ce particulele de la frânele unui autoturism vor fi scăzute cu 27%.