Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED: Performanță bazată pe electricitate

Peugeot BB1

Inginerii de la PEUGEOT SPORT au avut misiunea de a dezvolta Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, un derivat din sedanul radical PEUGEOT 508 HYBRID, care să ofere performanțe de top cu emisii scăzute. PEUGEOT 508 (hibrid sau nu) e o mașină care arată bine din punct de vedere estetic. Nici nu ai zice că e o mașină franțuzească!


Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED are trei motoare (unul termic PureTech 200, un motor electric de 110CP și un altul de 200 CP pe puntea din spate), două surse de energie, dar și un sistem de tracțiune integrală pentru a oferi o accelerație spectaculoasă. Cuplul maxim este de 500 Nm, iar aceste caracteristici îl fac egal pentru câteva momente cu un vehicul echipat cu motor cu ardere internă de 400 CP. Bateria (cu o capacitate de 11,8kWh) oferă o autonomie de până la 50km (WLTP) în modul full-electric.
În modul sport, sursele de energie termică și electrică asigură împreună viteze de până la 190km/h. După ce se descarcă bateriile lucrurile se schimbă.


Asemeni altor producători care au înțeles cerințele șoferilor, PEUGEOT mizează pe reprizele scurte și rapide.
• accelerație 0-100km/h în 4.3 s
• 400 m în 12.5 s
• 1000 m în 23.2 s
• 80-120km/h în 2.5 s
• 80-180 km/h în 9.3 s
• viteză maximă: 250 km/h

“Strategia electrificării a contribuit la dezvoltarea celei mai sportive game întâlnite vreodată la PEUGEOT! Am visat să facem acest lucru și iată că acum acest vis a devenit realitate.” Bruno FAMIN, CEO PEUGEOT SPORT.

În timp ce PEUGEOT visa frumos, alți producători auto au făcut pași importanți pe calea electrificării. Tesla e deja la ani lumină în față. Toyota domină piața pe hibride, iar Volskwagen (firma aceia germană care a mințit o lume întreagă în ceea ce privește emisiile) a început să arunce sume imense și sigur va recupera teren.
Somnul unora a permis mai multor producători mici să-și facă loc pe o piață dominată de marile alianțe auto (iar lucru asta nu e tocmai rău).