WLTP înseamnă World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – adică – Procedura de Testare a Vehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial.
Decizia treceri la un standard armonizat de stabilire a consumului a venit în urma scandalului privind cifrele mincinoase furnizate de anumiți producători germani. Având în vedere că există state în care taxele auto sunt plătite în funcție de emisiile de CO2 ale vehicului, o cifră corectă este absolut necesară. Mai mult, cifrele de consum influențează decizia de cumpărare, iar un producător care minte cu nerușinare că mașina lui consumă 3%, deși în realitate consumul este de 8%, va obține un avantaj competitiv față de ceilalți jucători din piață care au ales calea corectitudinii.
Standardul WLTP va înlocui vechiul NEDC începând cu 1 septembrie 2018. Consumul, emisiile măsurate după standardul WLTP sunt mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Toate tipurile de motoare trebuie să fie măsurate în mod corect, indiferent dacă sunt pe motorină, benzină, gaz sau electrice.
Valorile de consum WLTP sunt obținute pe bancul de testare dinamometric cu rulouri în baza unui profil software ce simulează condusul în condiții apropiate de realitate. Dacă măsurătorile se fac în mod corect, cu echipamente standardizate și nimeni nu va mai fura, atunci ar trebui să avem valori precise pentru consum și emisii.
Emisiile de CO2 sunt legate direct de consumul de combustibil. Spre exemplu, un automobil diesel care emite 95g CO2 pe kilometru consumă aproximativ 3,7 la sută, în timp ce un automobil pe benzină ar consuma 4 litri la sută pentru aceeași cantitate de CO2.
You must be logged in to post a comment Login