Proiectul TER

Un grup de tineri arhitecti au pus la punct un plan pentru o viitoare retea de transport regional pentru Bucuresti. Reteaua de transport propusa ar fi formata din vechile linii feroviare de transport industrial care nu sunt folosite de ani de zile si ar utiliza trenuri electrice.
Investitiile intr-un astfel de proiect ar fi minime dat fiind ca 90% din linii exista deja iar expropierile nu mai sunt necesare. Initiativa tinerilor arhitecti a fost preluata de Evenimentul Zilei dupa ce in ultimele zile a circulat pe internet prin intermediul Messengerului.

Traseu TER
Traseu TER

Proiectul TER propune cinci linii plus una, numerotate în sensul invers acelor de ceasornic, T1-T5 şi TC (T Centură). Ca principiu conducător, fiecare linie este concepută să aibă capătul dinspre centru conectat la câte o staţie de metrou corespondentă. O fază ulterioară a proiectului ar propune conectarea sistemului de TER la cel de metrou, pe modelul S-Bahn sau RER.

T1 – face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă, pe o linie existentă în proporţie de 90%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord.

T2 – face legătura între Eroilor şi Videle, pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Eroilor.

T3 – face legătura între Piaţa Unirii şi comuna Vidra (posibil Giurgiu), pe o linie existentă în proporţie de peste 90% (este însa linia cu cele mai multe probleme speciale, care vor fi discutate detaliat). Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Unirii.

T4 – face legătura între Costin Georgian (Morarilor) şi comuna Fundeni pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Costin Georgian. Update: de la elaborarea proiectului şi până acum, parcela situată în intersecţia Morarilor a devenit „proprietate privată”, nu ştim cum, în condiţiile în care terenul ocupat de şine era proprietatea Min. Transporturilor, existând cu mult timp înainte de război ca atare, deci nefiind proprietate naţionalizată după 1947.

T5 – face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi comuna Brăneşti via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab).
– cu variantă care face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi Obor via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab) şi cu staţia de metrou M3 Obor.

TC – porneşte din Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi parcurge linia de centură feroviară a oraşului în ambele sensuri, pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab).
Vom detalia în curând fiecare traseu cu staţiile, trecerile la nivel sau sub-/supratraversările necesare, problemele specifice şi eventualele soluţii.

Pe blogul: http://ter-bucuresti.blogspot.com/ puteti gasi toate informatiile necesare precum si hartile cu traseele propuse.

Lasă un răspuns