Compania TAROM a demarat vineri procesul de achiziţie a unui număr de nouă aeronave ATR 72-600, în leasing operaţional, pe o perioadă de 10 ani, avioanele urmând a fi livrate începând din toamna anului 2019, în perioada sezonului de iarnă 2019-2020.
ATR 72 este un avion economic, cu un cost redus de operare. Indicatorul Cost Per Available Seat Mile (CASM) este unul dintre cele mai avantajoase de pe piață, avionul putând să aducă un profit însemnat operatorului. Cum TAROM va utiliza avionul pe rute scurte, pe aeroporturi mici, cu trafic redus, ATR 72 devine un adevărat money maker, atât pentru companie, cât și pentru acționarul principal – statul român. Mai multe informații pentru pasionați sunt disponibile pe http://www.atraircraft.com/userfiles/files/brochure_ECO_light.pdf
Avioanele ATR 72-600 au un număr de 70 de locuri și o autonomie de 1528 de kilometri. Acestea vor fi folosite îndeosebi pe cursele interne, dar pot ajunge și la Roma, Munchen, Atena, Istanbul, Budapesta sau Viena.
Conform unui comunicat al companiei, remis AGERPRES, aeronavele ATR 72-600 sunt prevăzute cu cele mai moderne echipamente de navigaţie, cabină de pasageri modernizată şi capacitate de depozitare a bagajelor de mână cu mult mărită. Acesta este primul model de avion european capabil de aterizare cu mijloace de bord independente şi de mare precizie , în condiţii de vizibilitate redusă (LPV-200).
„În contextul procesului de eficientizare şi optimizare al Companiei TAROM, opţiunea de înnoire a flotei ATR, vechi de peste 19 ani, reprezintă doar un prim pas dintr-o strategie pe termen lung. Este un moment important în demersul de modernizare şi de extindere a flotei, respectiv a reţelei de rute operate. Avantajul competitiv al Companiei TAROM constă în deservirea pieţei interne şi regionale, care necesită aeronave corespunzătoare acestui tip de trafic. Astfel, oferim pasagerilor noştri zboruri la cele mai ridicate standarde de siguranţă, calitate şi confort”, a declarat Mădălina Daniela Mezei – director general TAROM.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat, la rândul său, vineri, că managementul Tarom a fost mandatat joi de acţionarul majoritar să achiziţioneze un număr de nouă aeronave noi de tipul ATR, care vor înlocui cele 9 avioane ATR vechi ale companiei.
„Ieri, la nivelul Ministerului (Transporturilor, n.red.) acţionarul majoritar (al Tarom, n.red.) a luat decizia mandatării conducerii Tarom să semneze un memorandum privind achiziţionarea unui număr de 9 aeronave noi în sistem de buy-back. Astfel, se vor înlocui avioanele ATR 42-500 care au un număr de 48 de locuri cu avioane noi, de tipul ATR-72, care vor avea un număr de 72 de locuri. Practic vom înlocui avioane care au o vechime de 20-22 de ani cu avioane noi”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Acesta a explicat că în prezent TAROM deţine, pe lângă cele 7 aeronave ATR-42, şi 2 aeronave ATR-72, iar toate vor fi înlocuite.
„Cele două aeronave ATR-72 erau ţinute mai mult la sol. Toată flota se schimbă, deci toate cele nouă avioane. Livrarea lor va începe cu data de 1 octombrie. Vor fi aduse gradual, (unul, n.red.) pe 1 octombrie, pe 1 noiembrie, două în decembrie, unul în februarie, două în martie şi două până la sfârşitul anului 2020”, a precizat Răzvan Cuc.
El a susţinut că noile aeronave nu vor necesita personal suplimentar sau calificare suplimentară.
„Fiind vorba de acelaşi tip de aeronavă, nu va fi nevoie de personal suplimentar sau de calificare suplimentară pentru acest tip de aeronavă. Un lucru foarte important este următorul fapt: aceste avioane ATR care sunt acum în flota Tarom sunt avioane care ar fi necesitat reparaţii capitale pentru a putea zbura în continuare. Aducând noile avioane, care au garanţie de până la 5 ani, nu vor fi necesare costuri suplimentare, fiind avioane noi. Primul ATR-42 a intrat în flota Tarom în 1997, deci vorbim de aeronave cu o vechime mai mare de 20-22 de ani”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Sursa Wikipedia, Atraircraft.com, AGERPRES/(AS-editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Gabriela Badea)