Mercedes-Benz eCitaro fuel cell a fost prezentat, în premieră mondială, la Summitul mondial al transportului public de la Barcelona

La Global Public Transport Summit (GPTS) 2023, care a avut loc în perioada 4-7 iunie 2023, Daimler Buses a prezentat primul autobuz electric de serie cu pile de combustie ca modalitate de prelungire a autonomiei: Mercedes-Benz eCitaro fuel cell. Noul autobuz pentru servicii de transport public regulat, cu emisii zero, combină o autonomie extinsă cu o capacitate mare de pasageri. În varianta de autobuz articulat, disponibilă începând cu luna iunie, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell poate parcurge aproximativ 350 de kilometri fără a fi nevoie să fie reîncărcat, oferind spațiu pentru până la 128 de pasageri. Astfel, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell poate fi o alternativă viabilă pentru autobuzele urbane cu motoare cu combustie. În același timp, este completarea ideală pentru operatorii de transport care dețin o flotă electrică, care urmăresc să opereze pe rutele lungi fără a fi nevoiți să reîncarce autobuzele sau să introducă pe traseu autobuze suplimentare.

Mercedes-Benz eCitaro fuel cell se bazează pe un sistem de propulsie electrică cu baterii NMC 3 de înaltă performanță, în timp ce pila de combustie cu o putere de 60 kW servește ca generator de hidrogen pentru a extinde autonomia. Această combinație permite o funcționare extrem de economică, deoarece energia electrică din rețea este disponibilă la un preț mai mic decât hidrogenul verde, iar sistemul electronic de control inovator reglează în cel mai bun mod posibil combinația dintre energia bateriei și funcționarea pilei de combustie. Spre deosebire de un autovehicul pe bază de hidrogen, cu o baterie tampon mică, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell este, de asemenea, semnificativ mai performantă în stocarea completă și utilă a energiei recuperate în timpul frânării prin recuperare în bateriile mari. Nu în ultimul rând, capacitatea mare a bateriei de cel mult 392 kWh cu care este echipat autobuzul articulat permite, de asemenea, utilizarea unor niveluri ridicate de putere de propulsie pe distanțe mai lungi – de exemplu, pe pante de teren muntos – fără ca Mercedes-Benz eCitaro fuel cell să fie nevoit să funcționeze în intervalul de putere de vârf, ineficient. Datorită distribuției favorabile a greutății bateriilor și a pilelor de combustie, această tehnologie permite o capacitate mare de pasageri. Grație autonomiei mari, nu este prevăzută încărcarea de oportunitate pe traseu; încărcarea se realizează întotdeauna prin priză la depozit.