In acest moment exista obligatii financiare importante catre Proiectul Autostrada Transilvania care nu au fost onorate. De asemenea, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale nu ne-a putut oferi informatii despre fondurile disponibile in 2010 pentru plata lucrarilor ce vor fi executate in acest an.
Din pacate, lipsa platii ne afecteaza inevitabil fluxul de lichiditati si capacitatea de a planifica corect lucrarile viitoare. Pe de alta parte, CNADNR intampina si alte dificultati, cum ar fi asigurarea accesului liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate in vederea efectuarii lucrarilor de constructie.
Avand in vedere toate aceste aspecte, trebuie sa facem reduceri substantiale in programul activitatilor de constructie a autostrazii. Acest lucru inseamna ca volumul de lucru este insuficient pentru numarul actual de angajati ai proiectului si suntem siliti sa luam in considerare o posibila concediere colectiva.
“Regretam ca trebuie sa luam in considerare o asemenea masura. Vom continua consultarile cu sindicatele si vom cauta solutii pentru a micsora pe cat posibil numarul pozitiilor ce vor fi reduse”, a declarat Michael Swinford, directorul proiectului Autostrada Transilvania.
In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare. Procesul va dura cateva luni si va inceta daca situatia se va schimba intr-un mod favorabil.
„Ne angajam sa sprijinim Ministerul Transporturilor, CNADNR si membrii guvernului in efortul de a gasi resurse pentru proiect in vederea continuarii lucrarilor de constructie in acest an”, a mai adaugat Swinford.
Pe timp de criza lor le arde e construit sute de autostrazi! Ok, construiesti o autostrada, dar nu cu preturi triple decat intr-o alta tara!