Fiecare tara incearca prin diverse metode sa-si protejeze industria proprie de concurenta loiala sau neloiala facuta de produsele de import.
In aceste momente de criza mai multe companii de prestigiu sunt in pragul falimentului.
Volvo este pe pragul prapastiei dar nimeni din Suedia nu considera fabrica „fier vechi” asa cum unii politicieni de pe Dambovita catalogau investitiile in industria romaneasca realizate in perioada comunista. Suedia este o tara cu 9.2 milioane de locuitori care fabrica autoturisme, camioane si avioane de lupta. Produsele lor nu sunt exceptionale iar avioanele Gripen nu pot concura in niciun caz cu Sukhoi 35, insa increderea in fortele proprii, respectul pentru munca si educatia fac ca micul stat scandinav sa aibe un produs intern brut ce depaseste pe cel al unor tari cu populatie dubla cum ar fi Romania.
In Statele Unite ale Americii cei trei mari constructori auto au nevoie de sume enorme de la bugetul de stat pentru a-si reveni din coma.
Probabil vor primi peste 15 miliarde de dolari, vor reincepe productia si vor practica preturi care vor sfida concurenta. In acest acest razboi economic plapanda industrie auto romaneasca se incapataneaza sa reziste si sa transmita mai departe cunostintele din domeniul auto, care fara Dacia si Ford Craiova nu ar mai exista.
Unii romani nu inteleg ca fara industrie nu exista nimic, nu poti construi infrastructura din comertul cu textile din China sau din exportul brut de forta de munca.
Ce fel de masini se importa intr-o tara fara taxe pentru protectia industriei auto puteti observa in imaginile de mai jos sau puteti urmarii trailerele cu numere de Bulgaria care se intorc din vest.