Incidentul care a avut loc sambata 28 februarie 2009 pe Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara atras atentia asupra aeronavelor Saab 2000 si a companiei Carpatair. Site-ul companiei abunda in informatii si prezentari ale evolutiei acesteia de la infiintarea in martie 1999 in Republica Moldova pana in prezent. Avionul Saab 2000 de productie suedeza a avut probleme cu jamba fata. Aterizarea s-a efectuat cu ajutorul trenului principal pe un pat de spuma ignifugă pregatit de serviciul de salvare aeroportuara si PSI al Aeroportului Traian Vuia.
Pe aeroportul Timisoara s-au desfasurat forte impresionante ale pompierilor si serviciului de ambulanta cu scopul de a acorda asistenta medicala si de preveni un eventual incendiu cauzat de frecarea intre metal si pista de beton. La bordul aeronavei se aflau patru membri ai echipajului si 47 de pasageri dintre care: 23 erau cetateni ai Republici Moldova, 9 italieni, 2 germani, 2 greci si 10 romani. Avionul ce efectua o cursa pe ruta Chisinau – Timisoara a aterizat in siguranta la ora 09:44.
Istoria Carpatair contine toate ingredientele unei povesti de succes: un fost pilot de vanatoare care se hotaraste sa-si piloteze propria flota, fiindca nu avea unde sa se angajeze pentru a-si continua cariera de pilot, se asociaza cu oameni de afaceri de succes si cu experienta, intre care intreprinzatorii Moritz Suter, Ingvar Kamprad, Michael Pieper, Thierry Lombard de la banca Lombard Odier – Geneva, cativa avocati elvetieni celebri, Dr. Georg Wiederkehr, Dr. Alfred Wiederkehr, Dr. Robert Briner. Cu totii fusesera implicati in crearea si conducerea renumitei companii aeriene regionale Crossair si uniti de o singura idee: niciodata sa nu te multumesti cu ce ai obtinut, sa tii minte ca poti intotdeauna sa faci lucrurile mai bine, in alt mod decat ceilalti, fara sa faci compromisuri in materie de calitate. La inceput a existat o singura aeronava inchiriata, un Yak-40, cu care Nicolae Petrov a ales sa inceapa in martie 1999 expansiunea business-ului aerian din Republica Moldova in Romania. Pe 26 martie al acelui an, compania aeriana proaspat infiintata si-a lansat prima sa cursa regulata pe relatia Cluj-Napoca – Venetia/Treviso.
You must be logged in to post a comment Login