Vechea Dacia Logan MCV se transformă în primul vehicul electric Lada

Industria auto din Rusia este grav afectată de retragerea marilor producători europeni. Furnizarea componentelor auto fabricate în Europa a fost întreruptă, iar rușii au fost nevoiți să oprească liniile de producție în lipsa unor componente critice precum unități ECU sau diverși senzori necesari motoarelor moderne. Cum motoarele cu carburator nu prea mai sunt căutate, „specialiștii” ruși au trebuit să vină cu tot felul de soluții tehnice pentru a avea o oarecare continuitate. Vechiul model Dacia Logan MCV, lansat în anul 2004, s-a fabricat în Rusia sub numele de Lada Largus.

În esență, mașina era similară cu modelul produs la Mioveni, Renault fiind compania care făcea ansamblarea în fabricile rusești. În Rusia sunt nu mai puțin de 15 fabrici auto, însă toate la un loc nu pot concura cu cele două uzine auto românești de la Mioveni și Craiova. Uzinele românești sunt echipate cu tehnologie vestică de ultimă generație și sunt legate la un ecosistem complex de furnizori, ce oferă cele mai bune componente auto. Tocmai acest ecosistem de furnizori este cel care determină calitatea unui automobil ce încorporează până la 30.000 de componente.


Transformarea Daciei Logan MCV într-un model electric ar trebui să fie o misiune simplă chiar și pentru un atelier auto condus de o echipă de studenți, însă, în Rusia, lipsa unor componente de bază se poate dovedi o mare problemă. Salvarea industriei auto ruse stă în furnizarea de către China a unor elemente vitale, cum ar fi acumulatori cu litiu, sisteme electronice de management pentru motor și acumulatori. Chiar și cu acest suport chinezesc, Dacia Logan MCV în versiunea electrică s-ar putea să nu fie prea eficientă. Automobilul nu are o formă aerodinamică prea elaborată, este înalt și are foarte multe componente fabricate din tablă și fier.


Iar dacă vreți să vă amuzați puțin, urmăriți acest clip din Belarus, țară aliată Rusiei: