Ulei în antigel

Verificarea vizuală a motorului trebuie să fie o rutină a șoferilor pentru a preveni viitoarele daune mai costisitoare. Trebuie urmările eventualele scurgeri de ulei, nivelul lichidelor (ulei, antigel, lichid de frână sau chiar nivelul lichidului de spălat parbrizul). Zgomotele în funcționare, precum fluieratul sau zgomotele mecanice puternice ar trebui să ne trimită imediat la service, cu scopul de a remedia problema din fașă.

Ulei în antigel

Antigelul (lichidul ce răcește motorul) trebui să-și păstreze culoarea inițială. Pot exista urme de rugină din blocul motor și eventuale mici depuneri, însă lucrurile ar trebui să se oprească aici. În vasul de expansiune nu trebuie să aveți bule de aer. Acest lucru ar putea să semnalizeze o garnitură de chiuloasă ruptă, care scapă compresie.

Uleiul și antigelul au compoziție chimică diferită și roluri diferite, deci nu trebuie să se amestece. Prezența uleiului în antigel, sau mai grav, a antigelului în ulei, sunt probleme care pot duce la defectarea motorului, reparațiile fiind foarte costisitoare.

Există câteva defecțiuni care duc la apariția uleiului în antigel:

  • funcționarea defectuoasă a răcitorului de ulei (termoflot);
  • fisurarea chiulasei sau deformarea ei;
  • conducte uzate ale sistemului de răcire a motorului;
  • ruperea garniturii în schimbătorul de căldură;
  • prezența fisurilor în rezervorul de expansiune;
  • deteriorarea căptușelilor chiulasei din cauza coroziunii;
  • defectarea pompei hidraulice.
  • fisuri în răcitorul de gaze recirculate (poate absorbi uleiul aruncat de turbină)

Dacă ați observat că antigelul din vasul de expansiune a căpătat culoare gri sau negru, adresați-vă imediat unui service auto specializat pe marca mașinii dumneavoastră.

MINI 2018
MINI 2018