Verificarea vizuală a motorului trebuie să fie o rutină a șoferilor pentru a preveni viitoarele daune mai costisitoare. Trebuie urmările eventualele scurgeri de ulei, nivelul lichidelor (ulei, antigel, lichid de frână sau chiar nivelul lichidului de spălat parbrizul). Zgomotele în funcționare, precum fluieratul sau zgomotele mecanice puternice ar trebui să ne trimită imediat la service, cu scopul de a remedia problema din fașă.
Antigelul (lichidul ce răcește motorul) trebui să-și păstreze culoarea inițială. Pot exista urme de rugină din blocul motor și eventuale mici depuneri, însă lucrurile ar trebui să se oprească aici. În vasul de expansiune nu trebuie să aveți bule de aer. Acest lucru ar putea să semnalizeze o garnitură de chiuloasă ruptă, care scapă compresie.
Uleiul și antigelul au compoziție chimică diferită și roluri diferite, deci nu trebuie să se amestece. Prezența uleiului în antigel, sau mai grav, a antigelului în ulei, sunt probleme care pot duce la defectarea motorului, reparațiile fiind foarte costisitoare.
Dacă ați observat că antigelul din vasul de expansiune a căpătat culoare gri sau negru, adresați-vă imediat unui service auto specializat pe marca mașinii dumneavoastră.
You must be logged in to post a comment Login