După ce firma mamă, Volkswagen, a fost amendată de autoritățile americane pentru una dintre cele mai mizerabile minciuni din industria auto, Skoda ne promite o serie de automobile electrice bazate pe platformele grupului. După cum ați putut observa, automobilele grupului VAG au început să semene întrele ele la capitolul design, iar și mai deranjant e faptul că prețurile practicate de Skoda au început să fie foarte mari.
Deși nu excelează la capitolul calitate, Skoda se bucură de suportul unui grup auto cu resurse financiare și tehnologice uriașe, prin urmare nu va fi niciun efort să vândă un Golf electric până când adevăratele automobile electrice de la Volkswagen vor fi gata pentru producția de serie.
Skoda se produce încă în Republica Cehă, un număr de 886.100 de vehicule părăsind liniile de producție din cadrul unităților de producție din Cehia în 2018. Decizia Grupului de a asambla gama Volkswagen Passat la uzina ŠKODA Kvasiny din Cehia începând cu 2023, alături de modelele ŠKODA SUPERB și KODIAQ, este o măsură de reducere a costurilor cu forța de muncă, muncitorii cehi având salarii mai mici decât nemții. Standardele de calitate sunt aceleași, motoarele proaste ale grupului VAG fiind victimele tăierilor exagerate de costuri, a dispozitivelor de tratare a emisiilor și a deciziilor de downsizing. Așa a ajuns industria auto, inclusiv cea germană, să producă motoare mai proaste decât cele de Dacia 1300.
E greu să construiești un automobile electric prost, singurele puncte delicate fiind invertorul electronic, care se poate arde și bateria care se poate defecta iremediabil, însă producătorii auto europeni au de întreținut o rețea de dealeri lacomi și vor găsi soluții ca să nu poți repara mașina la serviceurile de cartier.
Skoda lansează primul său model pur electric, SUPERB PHEV. Nava-amiral a gamei mărcii cu sistem de propulsie hibrid plug-in va ieși de pe linia de producție din Kvasiny. Cu E-CITIGO, Skoda își extinde gama în același an, adăugând o mașină complet electrică în ofertă. Acestea de mai sus sunt struțocămilele de tranziție pentru că lucrurile se vor schimba puțin mai târziu.
În 2020, vor urma primele modele din producția de serie bazate pe matricea modulară electrică MEB (Modular Electric-Drive Matrix), inclusiv versiunea din producția de serie a prototipului Skoda VISION iV. Până în 2022, ŠKODA va introduce peste 30 de modele noi, dintre care mai mult de zece vor fi electrice. În plus faţă de mașinile electrice, fabrica din Mladá Boleslav va produce, începând cu anul 2019, şi componente electrice pentru modelele hibride plug-in ale mai multor mărci ale Grupului Volkswagen. Automobilele construite pe platforma MEB sunt adevăratele automobile electrice, cu toate beneficiile pe care le aduce un automobil pur electric, deci sunt modele de urmărit, de aceea, dacă aveți de când să cumpărați un automobil electric din grupul Volkswagen mai așteptați un an și nu cumpărați struțocămilele disponibile astăzi pe piață.
Mașina electrică are mai puține componente, deci o parte dintre muncitorii germani vor trebui concediați, fie că sunt ai furnizorilor, fie că sunt chiar din uzinele VAG. Dacă românii au ținut gura închisă atunci când Volkswagen a trișat e și datorită faptului că nemții au în România o mulțime de fabrici de componente auto, ce aduc o reală valoare în economia noastră.