Stim din fizica de clasa a 7-a ca forta este masa ori acceleratia. Cum senzatia de putere pe care ne-o da o masina este direct proportionala cu acceleratia, inseamna ca pentru a micsora forta efectiva pe care trebuie sa o aplicam pentru a obtine aceeasi acceleratie trebuie sa micsoram masa vehiculului.
Sunt doua modalitati de a micsora masa totala a vehiculului – o data de a descarca toate lucrurile inutile din masina (aviz celor ale caror portbagaje sunt in permanenta pline de lucruri inutile) si a doua – mai scumpa – de a micsora masa proprie a vehiculului.
Sa presupunem pentru simplitate ca o masina are masa proprie de 1000 kg. atunci oricare 50 de kilograme transportate inutil in portbagaj maresc consumul cu aproape 5%.
Avand in vedere ca o tehnologie cum ar fi un motor hibrid ne aduce doar de aproximativ 3 ori mai multa economie devine evident cat de important este sa tinem bagajele sub control. Este inutil chiar sa cumparam tehnologie care sa ne reduca consumul cata vreme putem face multe alte lucruri in aceeasi directie in mod gratuit.
A doua modalitate, folosita in general de cei care doresc mai multa performanta de la masinile lor, dar care se aplica la fel de bine si celor care doresc un consum mai mic este reducerea masei proprii a vehiculului. In cazul in care faceti modificari structurale, gen instalare roll-cage sau ranforsari suplimentare, retineti: centrul de greutate al caroseriei sa fie cat mai coborat, si obligatoriu sa se situeze la mijlocul distantei dintre axe. Centrul presiunilor laterale ale aerului pe caroserie trebuie sa fie in spatele centrului de greutate.
Sursa: www.consumredus.ro