În trecut, un automobil în trei pistoane era o rușine, o mizerie fără sens a unei lumi înapoiate tehnologic. Astăzi, BMW, VW, Renault și mai nou Peugeot oferă SUV-uri în trei pistoane cu cilindree de motocicletă.
Automobilele sunt un compromis făcut pentru a respecta normele dure, impuse de Uniunea Europeană și nu pot satisface cerințele unui șofer care își dorește un motor decent.
Broscoiul pe care înghit mulți – motorul în 3 pistoane
Motoarele respectă ultimele standarde Euro 6.2 și Euro 6.3, dispun de sistemul Stop & Start, precum și de filtru de particule.
Propulsoarele PureTech pe benzină, de 1,2 litri, în 3 cilindri pot fi comandate pe piața din România în variante de 100 CP (S&S si cutie de viteze în 6 trepte), 130 CP (S&S și cutie de viteze în 6 trepte sau cutie de viteze automată în 8 trepte EAT8) și 155 CP (S&S și cutie de viteze automată în 8 trepte EAT8 – doar pe versiunile GT).
Motorizările BlueHDI diesel de 1.5 litri cu 4 cilindri sunt disponibile în variantă de 100 CP (S&S cutie de viteze în 6 trepte) sau 130 CP (S&S și cutie de viteze automată în 8 trepte EAT8).