O cifră rotundă: 200.000 BMW i3 produse până acum

BMW i3

Clienții doresc mașini electrice, construite bine. Din acest motiv, producători precum Nissan, Renault și BMW au succes pe piață, fără să exceleze la capitolul performanță, așa cum o face Tesla. Orice automobil produs de cei trei producători enumerați mai sus are o calitate de fabricație mai bună ca un Model S.

BMW folosește o serie de tehnologii noi, precum plastic ranforsat cu fibră de carbon, însă are niște pierderi de memorie atunci când pune pe o mașină electrică o baterie de 12 volți, cu plumb, ce adaugă o greutate suplimentară firavului automobil. Dacă BMW ar fi conceput un sistem de accesorii pe 48 de volți, probabil că nu ar mai fi fost nevoie de o baterie cu plumb și nici de aceeași cantitate de cupru pentru cabluri. De aceeași boală suferă și Renault Zoe sau Hyundai Kona. Mai mult, Zoe avea până de curând becuri cu filament, la fel ca automobilele foarte vechi, din secolul trecut. Cum farurile LED, aluminiul, fibra de carbon și super-capacitorii sunt elemente ce pot ridica sensibil prețul final al automobilului, producătorii nu vor renunța la un profit bun doar pentru a obține o mai bună eficiență.  

BMW i3 este un câștigător

La uzina BMW Group din Leipzig, modelul BMW i3 cu numărul 200.000 a părăsit linia de asamblare. BMW i3s, finisat la exterior în Fluid Black metalizat şi cu accente în BMW i Blue, a fost produs pentru un client din Saxonia şi va fi livrat la filiala BMW din Leipzig. În România modelul a fost lansat în 2015, primele livrări debutând în 2016, o dată cu startul programului Rabla Plus. De la startul livrărilor până la finalul lunii septembrie a acestui an 609 unităţi au ajuns la clienţii din România, persoane juridice și persoane fizice.

BMW i3
BMW i3

BMW i3, ce dezvoltă 125 kW/170 CP, şi BMW i3s, care oferă 135 kW/184 CP, sunt produse la Leipzig pentru întreg mapamondul pe o linia de producţie dedicată şi de angajaţi pregătiţi special. Odată cu începerea producţiei în 2013, uzina din Saxonia a devenit un pionier şi un centru de excelenţă pentru mobilitatea sustenabilă.

BMW i3 a fost primul model full electric al BMW Group ce s-a produs la scară largă, dar şi primul automobil al companiei care avea celula pasagerilor realizată din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). 

Până în 2022, BMW Group va investi peste 100 de milioane de euro pentru a pune bazele producţiei de module de baterii la Leipzig. În viitor, celulele litiu-ion furnizare vor fi asamblate în module standardizate printr-un proces automatizat. Apoi, acestea vor fi asamblate împreună cu conexiunile la automobil, unităţile de control şi cele de răcire într-o carcasă de aluminiu specifică pentru fiecare model. Până în 2022, peste 150 de angajaţi vor lucra în producţia de module de baterii de la Leipzig.

Tagged