MINI electric va avea baterii și tren de rulare BMW

MINI 2018

Uzina BMW din orașul Dingolfing se pregăteşte pentru o cerere mai mare de trenuri de rulare electrice şi investeşte în lucrări vaste de conversie şi extindere. Pentru producţia de baterii destinate modelului MINI integral electric se investesc câteva zeci de milioane de euro în măsurile de structură şi în instalaţii. În partea vestică a fabricii de componente 2.2 de la Dingolfing, o suprafaţă de aproximativ 6.000 de metri pătraţi va fi utilizată pentru fabricarea modulelor de baterii şi pentru linia de montaj a bateriilor. În prezent, primele sisteme sunt construite şi apoi testate.

“Odată cu lansarea noilor module şi a cererea tot mai mare de automobile electrificate, vom extinde semnificativ producţia de componente electrice în lunile şi anii următori”, a declarat Roland Maurer, director de planificare şi producţie trenuri de rulare electrice în cadrul BMW Group.

Modelul MINI integral electric va fi produs de la finalul anului 2019 în sudul Angliei, la uzina din Oxford. Bateriile pentru automobil vor proveni de la noua secţie de acumulatori de la Dingolfing, iar motoarele electrice de la uzina BMW Group din Landshut.

Cu începere din 2020, uzina din Dingolfing va produce şi cea de-a cincea generaţie de sisteme de propulsie electrică pentru viitoarele automobile electrificate ale BMW Group, precum BMW iX3, BMW i4 şi BMW iNEXT.

Constructorii europeni de automobile electrice au rămas puțin în urmă în ceea ce privește producția de acumulatori de înaltă performanță. Statele Unite ale Americii, China și Japonia au deja în funcțiune uzine mari, capabile să livreze acumulatori cu litiu către sectorul auto. Oficialii europeni de la Bruxelles încep să înțeleagă că automobilul electric va avea un cuvânt greu de spus pe viitor, iar investițiile masive în acest sector sunt strict necesare dacă se dorește menținerea competivității pe plan mondial.

MINI 2018
MINI 2018