Iranul este tot mai izolat de țările NATO iar accesul la tehnologiile noi, dezvoltate de țările puternice, este restricționat. Embargoul european asupra petrolului iranian a dus la devalorizarea monedei naționale.
În anul 2006, în Iran existau circa 1500 de automobile ce se putea alimenta cu GPL. Astăzi pe șoșelele din Iran circulă 2.95 milioane de automobile ce se pot alimenta atât cu benzină cât și cu GPL. Pentru a stăvili pofta de gaz petrolier lichefiat există circa 2500 de stații de alimentare.
Iranul nu duce lipsă de rezerve de petrol și gaz însă capacitățile de prelucrare sunt limitate. GPL-ul este foarte ieftin în Iran comparativ cu benzina iar șoferii sunt atrași de costurile mici de deplasare. Fără să vrea, cu 2.95 milioane de automobile pe GPL, Iranul a devenit lider în ce privește flota de automobile puțin poluante.
GPL-ul este soluție și pentru europeni iar automobilele pe gaz lichefiat au prins tot mai mult. În România, Dacia oferă automobile pe GPL direct din fabrică iar numeroase service-uri din țară oferă instalații GPL cu tot cu montaj.