Dacia va oferi cel mai performant motor al anului 2018: 1.3 Tce

Dacia Duster 2018

Dacia va oferi pe Duster un nou motor disponibil în versiuni de 130 și 150 de cai putere. Noul motor are patru cilindri și o capacitate de 1330cm cubi. Purtând denumirea comercială 1.3 Tce, noul motor al alianței Renault-Dacia-Nissan a fost dezvoltat împreună cu Daimler și beneficiază de cele mai noi tehnologii din industria auto.

Ce oferă motorul 1.3 Tce

Motorul 1.3 Tce va acoperi multe dintre cerințele clienților Dacia, Renault, Nissan și Mercedes. Motorul va fi disponibil în versiuni cu 115, 130, 150 și 160CP. Primele trei versiuni le vom vedea pe Dacia, cel de 160CP ar putea fi rezervat pentru modelele scumpe de la Renault, Nissan și Mercedes, model A200 lansat anul acesta fiind echipat cu acest propulsor.

Dacia Duster 2
Dacia Duster 2

Distribuția este pe lanț, nu trebuie schimbată pe întreaga durată de viață a motorului. Cele 4 supape pe cilindru au deschidere variabilă (Dual Variable Timing Camshaft) și sunt acționate de două axe cu came.

„Acest propulsor dispune de un bloc motor din aluminiu, care beneficiază de noua tehnologie pentru tratamentul de suprafaţă al interiorului cilindrilor, intitulată ‘Bore Spray Coating’.

Aceasta permite un control mai eficient al temperaturii, având ca rezultat o creştere a performanţelor şi un confort sporit în utilizare. Pentru a reduce emisiile de particule, noile motoare pe benzină cu injecţie directă integrează de acum un filtru de particule (FAP)”

Bore Spray Coating este o tehnologie explorată de ceva timp de producătorii auto, însă până în acești ani, tehnologia era aplicată doar pe mașinile de curse, fiind scumpă. Nissan folosea cilindri cu acoperire Bore Spray Coating pe modelul sport GT-R. Astăzi, Dacia oferă motoare cu tehnologie de ultimă oră, spre beneficiul șoferilor români.

Bore Spray Coating reduce frecarea, crește puterea și îmbunătățește consumul de combustibil. Motorul 1.3 Tce este fabricat integral din aluminiu, este foarte ușor și are chiuloasă sub forma literei Delta.
Injecția directă de benzină este precisă și previne autodetonația, motorul fiind supraalimentat cu o turbină. Injectoarele cu 6 duze au mai multe cicluri de injecție a combustibilului pentru o singură detonație a combustibilului, mărind eficiența. Colectorul de eșapament este integrat.

Noul motor va putea fi regăsit pe numeroase modele cum ar fi: Dacia Duster, Nissan Pulsar, Qashqai, Micra, Renault Clio, Megane, Captur, Kadjar, Mitsubishi și pe Mercedes Clasa A. NU este exclus ca lista să crească odată cu producția acestui motor.

Motorul Renault 1.3 Tce