Înmatriculările de automobile second-hand aduc beneficii mari românilor. În primul rând nu mai sunt scoase din țară sume enorme de bani, plătite pe automobilele noi, foarte scumpe. În al doilea rând, sunt înlocuite automobile vechi non-euro, euro 1 și euro 2 cu automobile de generație mai nouă – euro 4, euro 5 și euro 6. Iar nu în ultimul rând, România devine dintr-o țară submotorizată o țară în care cifrele ar putea să se apropie de valorile europene.
În România există puțin peste 330 de automobile la 1000 de locuitori, în timp ce majoritatea țărilor din Europa înregistrează valori de peste 550 de automobile la 1000 de locuitori. România ar trebui să importe mulți ani automobile second-hand pentru ca parcul auto românesc să se apropie de cel al Sloveniei, Austriei sau Greciei. Deși nimeni nu-și dorește să mențină țara în sărăcie prin taxe aberante aplicate automobilului, din păcate, România nu va atinge prea curând aceste cifre din cauza veniturilor reduse ale populației.
În luna august a anului 2017 au fost înmatriculate 52.622 de automobile. Dintre acestea, 35.045 au fost pe motorină. Un număr de 17.048 au motoare pe benzină, în timp ce 323 sunt hibrid.
Tot în luna august 2017, românii au înmatriculat un număr de 31 de automobile electrice, cele mai multe dintre acestea fiind BMW i, Smart și Renault.
Dintre prezențele exotice menționăm un automobil Tesla Model S P90D ce a fost înmatriculat în Cluj și două unități Mercedes B 250 E, înmatriculate în București.
Cele mai vandute automobile noi au fost: Logan, Sandero și Duster, urmate de Skoda Octavia și Renault Clio. Pentru autovehiculele noi, cifrele arată o ușoară scădere a numărului de unități, fără a fi alarmantă.
Piața auto second hand în 2017
În primele opt luni ale anului 2017 au fost înmatriculate aproape 338.000 de mașini second-hand din import. Românii preferă automobilele fabricate de Volkswagen second-hand, în primele 8 luni ale anului 2017 fiind aduse în țară 88.000 de unități. După Volkswagen urmează Opel cu 42.000, în timp ce Audi și BMW au cifre de peste 29.000. Automobilele second-hand din import îndeplinesc de regulă normele Euro 2, Euro 3 și Euro 4.