Vehicul utilitar cu motor electric pentru Africa

Automobilele electrice sunt concepute și proiectate pentru a rula în orașele mari, acolo unde aglomerația și poluarea sunt probleme reale. În țările din Africa există cu totul alt mediu, care pune probleme serioase unui automobil electric de șosea.

aCar pe un drum din Ghana
aCar pe un drum din Ghana

Infrastructura inexistentă, drumurile de pământ și temperaturile ridicate îi determină pe cei mai mulți să aleagă automobilele de teren, cu sisteme de răcire supradimensionate și rezervoare de combustibil suficient de mari pentru o autonomie ridicată în condiții de rulare pe teren accidentat. De aceea, în Africa, vom vedea în deosebi vehicule 4×4 fabricate de Toyota, Nissan sau Land Rover.

Universitatea Politehnică din Munchen prezintă aCar

Universitatea Politehnică din Munchen a prezentat un vehicul electric, 4×4, conceput în mod special pentru condițiile rurale din Africa. Mașina se numește aCar, are o construcție robustă și poate aborda atât drumuri accidentate, cât și drumuri noroioase.
Autonomia totală este de numai 80 de kilometri, insă fiabilitatea motorului electric și lipsa operațiunilor de întreținere, specifice unui diesel, s-ar putea să fie argumente mai solide în decizia de achiziție a unui astfel de model.
aCar este un vehicul utilitar cu adevărat. Mașina poate fi configurată pentru transportul de persoane sau de mărfuri, iar în spate are un cârling pentru a putea remorca alte echipamente.
aCar a finalizat testele din Ghana, în luna iulie 2017 și ar putea intra în producția de serie (posibil chiar într-o țară africană). Prețul de vânzare nu ar trebui să fie mai mare de 10.000 de euro.

aCar în Africa


aCar ar putea fi un vehicul 4×4 excelent pentru cei care locuiesc în satele din județele sărace ale României, vehiculul având capacitatea de a circula pe ulițe noroiase și pe drumuri neasfaltate cu pantă mare. Pentru un vehicul utilitar de acest gen nu sunt necesare revizii scumpe, care să includă achiziții de filtre, uleiuri, motorină. În plus facilitățile fiscale acordate de statul român ar putea contribui la realizarea unor economii substanțiale pe întreaga durată de utilizare a vehiculului.

Date tehnice aCar

  • Putere: 2 x 8 kilowați;
  • Autonomie: 80 km;
  • Clasa de omologare L7e;
  • Tensiunea nominală: 48 Volți;
  • Capacitatea bateriei: 20 kWh;
  • Viteză maximă: 60 km / h;
  • Greutate goală 800 kg;
  • Capacitate de încărcare 1000 kg;
  • Lungime 3,7 m; Lățime 1,5 m; Înălțime 2,1 m;
  • Locuri 2.
  • Mai multe informații despre aCar puteți găsi la adresa: https://www.tum.de/die-tum/aktuelles/pressemitteilungen/detail/article/34154/

    Lasă un răspuns