BYD Dolphin debutează în America de Nord la numai 31.000 de dolari

BYD Dolphin

Automobilele electrice chinezești sunt un real pericol pentru constructorii occidentali datorită prețurilor sensibil mai mici. Efortul guvernelor europene se concentrează acum pe blocarea companiilor chinezești și îngrădirea comerțului liber. Aceste măsuri de îngrădire a pieței libere, în dauna cumpărătorilor europeni, ar trebui să fie aplicate pe o perioadă limitată până când Renault sau Volkswagen vor hotărî că un automobil electric banal nu are cum să coste 60.000 de dolari americani.


În schimb, în China există o cu toată lume a automobilelor electrice cu prețuri ce pornesc de la 6.000 de dolari și urcă ușor spre 80.000 de dolari.


BYD Dolphin, unul dintre cele mai accesibile vehicule electrice, a fost lansat în Mexic, marcând debutul său în America de Nord. Dolphin pleacă de la 539.990 de pesos (aproximativ 31.000 de dolari), ceea ce este aproape dublu față de prețul practicat în China, unde hatchback-ul pornește de la 116.800 de yuani (aproximativ 16.000 de dolari). Un scenariu similar este pus în operă în Europa, unde Dolphin are un preț de 29.990 EUR (31.900 USD), dar merită remarcat faptul că vehiculul electric vândut pe Bătrânul Continent este ușor diferit de cel de pe piața chineză.


BYD Dolphin dispune de un motor electric de 94 de cai putere (70 kilowați) montat în față, cuplat la un pachet de baterii de 44,9 kilowați-oră. Hatchback-ul cu zero emisii se mândrește cu o „eficiență de vârf” de 11 kWh/100km, precum și cu o autonomie NEDC de 251 mile (405 km) la o încărcare completă. Alimentarea bateriei se poate face fie de la o sursă de 7 kW AC, fie de la o priză de 60 kW DC. De la debutul său în 2021, BYD Dolphin a fost construit în 500.000 de unități.