Donald Trump a pornit un adevărat război comercial cu producătorii auto europeni, iar ideea de a importa masiv automobile scumpe din afara Statelor Unite ale Americii nu-l încântă deloc pe președintele american.
BMW nu a cedat la insistențele lui Donald Trump și a deschis o nouă fabrică în Mexic. Cea mai nouă uzină auto a companiei se află la la San Luis Potosi, în Mexic și este un pilon important al strategiei de producţie globală a BMW Group.
Uzina din San Luis Potosi va impulsiona semnificativ flexibilitatea regională de producţie în America. De aici, livrăm modelul BMW Seria 3 Sedan produs local către clienţii din lumea întreagă. Compania a investit peste un miliard de dolari în noua locaţie de producţie. Uzina, care are deja 2.500 de angajaţi, va avea o capacitate de până la 175.000 de unităţi pe an odată ce faza de lansare este încheiată complet. La San Luis Potosi se va produce cel mai de succes model al mărcii BMW: BMW Seria 3 Sedan.
BMW Group a operat propriul său birou local de achiziţii în Mexic încă din 2008. În 2017, biroul s-a relocat din Mexico City în San Luis Potosi, unde acum sunt angajaţi 105 oameni. Anul trecut, volumul achiziţiilor BMW Group în Mexic a atins 2,5 miliarde de dolari.
Noua fabrică din Mexic extinde reţeaua de producţie a BMW Group la un total de 31 de locaţii. În concordanţă cu strategia NUMBER ONE > NEXT a BMW Group, compania dispune de o reţea internaţională de producţie care este flexibilă şi eficientă, cu un bun echilibru al creării de valoare între Europa, Asia şi America.
Noua locaţie din Mexic este un alt pilon în această strategie de creştere. Ţara este membră a zonei de comerţ liber NAFTA cu Canada şi SUA. De asemenea, are un număr mare de acorduri de liber schimb, inclusiv cu Uniunea Europeană şi MERCOSUR, care facilitează exportul de automobile şi importul de piese furnizate. Aceste acorduri de liber schimb sunt puse sub semnul întrebării de administrația americană.
Regiunea NAFTA în special, cu volumele sale ridicate de vânzări, este o piaţă-cheie pentru BMW Group. În urmă cu 25 de ani, BMW Group şi-a deschis fabrica din Spartanburg (SUA), iar de atunci a investit aproape nouă miliarde de dolari în acea locaţie. Compania va investi, până în 2021, alte 600 de milioane de dolari, pentru a se pregăti pentru generaţiile viitoare ale modelelor BMW X. În paralel, numărul locurilor de muncă va creşte la aproximativ 11.000. În total, compania susţine aproape 70.000 de locuri de muncă directe şi indirecte în SUA.
În acest an, compania de vânzări BMW Group din Mexic sărbătoreşte cea de-a 25-a aniversare. Compania locală de vânzări nu este responsabilă doar de piaţa mexicană, ci gestionează şi strategia de afaceri a companiei pentru întreaga regiune a Americii Latine, acoperind în total 28 de ţări. Cu o creştere continuă, Mexicul este cea mai importantă piaţă din această regiune. În 2018, BMW Group a vândut 25.090 de automobile (18.501 BMW, 6.589 MINI) în Mexic – o creştere de peste 13% faţă de anul precedent.
Muncitorii mexicani au salarii mai mici decât cei americani, fapt care contează foarte mult în industria auto. În plus, BMW e o companie auto performantă nu organizație de binefacere, bavarezii asigurându-și accesul atât în SUA (327 milioane locuitori), cât și în Mexic (126 milioane locuitori), indiferent după cum bate vântul în politica nord-americană.