Home » Auto Sport » Dacia Duster No Limit

Dacia Duster No Limit

Dacia a decis să ia cu asalt cea mai celebră, cea mai dificilă şi cea mai cunoscută cursă de coastă din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfăşura pe 26 iunie la Colorado în Statele Unite. Dacia va participa la această cursă cu Dacia Duster „No Limit”, un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu şi ambiţios: lupta pentru victorie. DACIA : SUCCES, ÎNDRĂZNEALĂ, ENTUZIASM

În creştere constantă în ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piaţa auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spaţioase, Dacia oferă un raport imbatabil preţ/prestaţii fără a face concesii în ceea ce priveşte fiabilitatea. Dacia este astăzi un adevărat succes.
Lansat în aprilie 2010, al şaselea vehicul al mărcii, maşina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (până în prezent, la nivel mondial, s-au înmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lansează în competiţii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obţinut două titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a obţinut locurile 2 şi 3 în 2011)… şi, în curând, la „Pikes Peak International Hill Climb”.
Un entuziasm sportiv la înălţimea unei mărci îndrăzneţe şi ambiţioase.
DACIA DUSTER „NO LIMIT”: UN VEHICUL FOARTE SPECIAL
Dacia Duster „No Limit” este un vehicul de excepţie cu performanţe extraordinare. Este adaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiză unică în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toată durata proiectului şi care furnizează anumite piese.
Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.
Sub caroseria din fibră de sticlă, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
– Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).

– O cutie de viteze specifică:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi rapide.

– O aerodinamică foarte avansată:
Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.

JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA
Jean-Philippe Dayraut visa de multă vreme să participe la competiţia de la Pikes Peak cu un vehicul excepţional. El i-a convins pe cei de la Dacia şi pe echipele Renault Sport Technologies să se lanseze împreună în această aventură extraordinară.
Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea este foarte importantă şi unde aderenţa variază în funcţie de porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt şi 50% din tronsoane neasfaltate. Doar piloţii profesionişti cu experienţă pe circuit şi pe gheaţă pot avea pretenţia să câştige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care deţine 6 titluri de Campion al Franţei în circuit (monopost şi Super Touring), as pe gheaţă, triplu câştigător şi deţinător al titlului Trofeul Andros, este un pilot stăpân pe situaţie.
„Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de motor.” Jean-Philippe Dayraut

CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER „NO LIMIT”

ŞASIU
De tip tubular din oţel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2

MOTOR
Bază motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri în V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursă = 95.5 x 88.4 mm
Putere maximă: 850 CP la 7000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min

TRANSMISII
Cutia de viteze secvenţială SADEV cu 6 viteze
Puntea faţă SADEV

SISTEM DE FRÂNARE
Frâna faţă (diametru în mm – tip) 355 – oţel galvanizat
Frâna spate (diametru în mm – tip) 330 – oţel galvanizat

ROŢI
9’’x18’’ aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18

DIMENSIUNI / MASĂ
Lungime: 4 450 mm
Lăţime: 1 900 mm
Ecartament faţă/ spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l

Etichete: , , , , ,
Postat de in data de 2011/05/26. In categoria Auto Sport. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu la acest articol

Leave a Reply