Noul BMW X1 xDrive25e – plug-in hybrid cu autonomie de peste 50 km

BMW 330e Sedan

Sistemul plug-in hybrid al noului BMW X1 xDrive 25e constă dintr-un motor pe benzină de trei cilintri şi capacitate de 1,5 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, şi un motor electric dezvoltat special pentru acest model. Acesta din urmă este preluat din sistemul modular de tehnologie eDrive al BMW Group.

Motorul pe benzină oferă o putere maximă de 92 kW/125 Cp şi un vârf al curbei de cuplu de 220 Nm. Puterea acestuia este transferată printr-o transmisie Steptronic cu şase trepte şi acţionează asupra punţii faţă.

Motorul electric generează o putere de 70 kW/95 CP şi oferă un cuplu maxim de 165 Nm către roţile spate printr-o transmisie cu o singură treaptă. Aceasta asigură un sistem de tracţiune integrală specific sistemelor plug-in hybrid BMW Group cu motor cu ardere internă transversal. 

Împreună, motorul termic şi cel electric produc o putere totală a sistemului de 162 kW/220 CP. Cuplul maxim al sistemului este de 385 Nm. Noul BMW X1 xDrive25e accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,0 secunde.

Cu cea mai recentă tehnologie a celulelor de baterii, noul BMW X1 xDrive25e asigură o desintate energetică bună şi oferă o capacitate energetică care permite ca mare parte a călătoriilor de zi cu zi să fie parcursă doar cu motorul electric. Bateria litiu-ion de ultimă generaţie are o capacitate energetică brută de 9,7 kWh.

Aceasta permite o autonomie electrică de până la 57 de km (teoretică) cu BMW X1 xDrive25e. Bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată la o priză casnică prin intermediul cablului de alimentare din echiparea standard. În acest mod, bateria poate fi încărcată complet în aproximativ cinci ore. Prin folosirea unui BMW i Wallbox, operaţiunea de încărcare durează mai puţin de trei ore şi jumătate. Priza de încărcare este localizată sub o clapetă separată pe aripa stânga faţă a maşinii.