Home » Electric » Rolls-Royce a prezentat un avion electric

Rolls-Royce a prezentat un avion electric

Avioanele propulsate de motoare electrice, alimentate de baterii, sunt un vis care ar face zborul la fel de ieftin ca mersul cu automobilul personal.

Distanțele dintre orașele aflate la distanțe mici pe calea aerului, dar separate de ape sau munți ar putea fi parcurse în numai câteva zeci de minute. Mai mult, prețul unui bilet în avionul electric ar putea fi mai ieftin decât o călătorie cu alte mijloace de transport.  

Principalele piedici care au stat în calea avionului electric au fost cele legate de greutatea bateriilor. Creșterea densității energetice a bateriilor precum și noile materiale compozite, extrem de ușoare au permis realizarea unor aparate de zbor cu autonomie tot mai ridicată.

Rolls-Royce ACCEL

Rolls-Royce a prezentat avionul electric pe aeroportul Gloucestershire, acesta fiind un prim pas către punerea la punct a unor tehnologii ce ar putea fi integrate în viitoarele modele comerciale. Spre sfârșitul primăverii anului 2020, Rolls-Royce dorește să atingă 480km/h cu un avion electric demonstrând încă odată viabilitatea tehnologiei.

Inițiativa Rolls-Royce se numește ACCEL “Accelerating the Electrification of Flight” și este parte a unei strategii ce implică partenerii YASA pentru motor și controler și compania Electroflight.

Avionul ACCEL are un pachet dens de baterii format din 6000 de celule. Elicea se rotește la viteze mai reduse și este pusă în mișcare de motoarele care produc 500 de cai putere.

Zborul este mai silențios, iar bateriile sunt răcite optim în orice regim. Eficiența sistemului electric și a motoarelor ajunge la 90% și, bineînțeles, emisiile sunt zero. Avionul are o autonomie de până la 200 de mile (320km) și poate parcurge distanța de la Londra la Paris.

Acesta nu este primul avion cu motor electric. Numeroase proiecte se află în derulare în toate țările dezvoltate.

Descărcați fișa avionului Rolls-Royce ACCEL.

Postat de in data de 26 decembrie 2019. In categoria Electric. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

You must be logged in to post a comment Login

center>