Oamenii mici si lucrurile mari

In urma cu cateva zile am citit despre inaugurarea unei autostrazi din Albania. Sectiunea de autostrada inaugurata are o lungime de 61 de kilometri din care un tunel de 5.6 kilometri. In tara unde traiesc eu un simplu pasaj rutier de 400 de metri este un lucru ce poate fi construit in mai multe generatii. Certurile nesfarsite si intereselele financiare ale anumitor grupuri de tip mafiot fac din Romania o tara bananiera, o tara in care nu se face nimic. Nu suntem in stare  sa mutam un cui, pentru simplu fapt ca suntem condusi de oameni mici, oameni marunti, multi dintre ei cu probleme psihice grave. Doctorul vesel a reusit si el sa faca ceva in Bucuresti, a masurat carnatul lui Mos Craciun, a desfiintat cursa FIA GT (singurul eveniment notabil din oras) si curand va inchide Pasajul Lujerului (creatia unui om mare). Pentru cei ce nu sunt din Bucuresti, Pasajul Lujerului este una dintre principalele cai prin care cartierele Militari si Drumul Taberei se conecteaza cu partea de nord a orasului. Pasajul a fost inaugurat in 1987 are lungimea de 774 metri si inaltimea de cinci metri.
Cand ma uit la Albania o tara cu 3 milioane de locuitori si la reteaua de autostrazi albaneze imi dau seama cat de incapabili sunt politicienii nostri. Nu stiu cum a fost posibil ca in 20 de ani de zile Iliescu si compania sa stea pur si simplu cu mainile in san, exceptand mineriadele – singurele lor realizari. Nu inteleg cat de greu e pentru o tara ca Romania cu 22.7 milioane de locuitori si 100mld euro PIB sa construiasca un nenorocit de pasaj.
Autostrada Albania – Kosovo va avea o lungime de 170 de kilometri si va costa 1.4 miliarde de euro, adica 8.23 milioane euro pe kilometru. Proiectul construit de Bechtel impreuna cu subcontractorul turc ANKA va dura fix trei ani si va aduce Albania la ani lumina fata de Romania (cel putin la nivel de autostrazi).
Autostrazi in constructie in Albania:
Durrës – Kukës – Morinë: autostrada (170 km din care  5,6 km tunel)
Librazhd – Qafë Thanë: parte a coridorului european 8.
Lushnjë – Fier: parte a coridorului european 8 si a autostrazi Adriatice  (21.70 km)
Levan – Vlorë: parte a coridorului european 8. (24.20 km)
Levan – Tepelenë: parte a autostrazii Adriatice. (70 km)
Tepelenë – Gjirokastër: parte a autostrazii Adriatice.
Shkodër – Han i Hotit: parte a autostrazii Adriatice. (35 km)
Korçë – Qafë Plloçë: autostrada(29 km)
Durrës – Rrogozhine: autostrada (35 km)
Thumanë – Rrogozhinë: autostrada(62 km)
Morala:
Oamenii mici nu pot construi lucruri mari

Lasă un răspuns