Cea mai buna modalitate de a calatorii in Madrid este fara indoiala metroul, insa trebuie sa fiti foarte atenti, statiile sunt imense, liniile multiple iar regulile de calatorie sunt uneori pe invers.
Primele linii de metrou au fost contruite in anul 1919, iar unele statii cum sunt Nuevo Ministerio sau Avenida de America sunt pur si simplu un labirint de culoare, pasaje si scari rulante.
Trenurile de metrou circula in sens invers fata de Bucuresti de la stanga spre dreapta cum stai cu fata la peron. O calatorie cu metroul costa 1 euro insa iesi mult mai ieftin cu un abonament turistic sau cu o cartela de 10 calatorii (7.4 euro).
Metroul in Madrid este impartit in mai multe zone, spre exemplu daca treceti din linia 10 Metro Madrid spre Metro SUR trebuie sa cumparati un alt bilet pentru a va continua calatoria. In multe cazuri vi se cere sa cumparati bilet la iesire si nu la intrare, deci trebuie sa fiti atenti.
In Spania si in general in vest trebuie tot timpul sa ai marunt (20,10,5,2,1, 0.5, 0.2 euro), monezile sunt folosite peste tot de la automatele de bilete la plata biletelor de autobuz pe liniile interurbane. Multe magazine afiseaza explicit in limba spaniola ca nu accepta bancnote de 100, 200 sau 500 de euro. Pentru a va descurca trebuie sa cunoasteti cateva cuvinte in limba spaniola, engleza nu va ajuta prea mult aici, o vorbesc foarte putini, in special tinerii.
Cateva cuvinte in spaniola pe care le intalniti la metrou: Salida-Iesire, Entrada-Intrare, Anden-Linie de metrou. Unele statii sunt multiple, in aceasi statie, care se desfasoara pe mai multe niveluri, puteti lua un tren interurban sau autobuzul.
Ritmul de constructie al metroului din Madrid a fost ametitor in ultimii 10 ani. S-au construit cu ajutorul utilajelor automatizate pana la 15 kilometri de galerie pe an. Spaniolii construiesc metrou din anul 1919, primele linii, asa cum este cea de la Plaza de Espana sunt mai inguste, trenurile avand aspectul unor tramvaie foarte lungi. Nu tot metroul madrilean este in subteran, statii precum Casa del Campo sau Batan (unde gasiti gradina zoologica) sunt la suprafata. Alimentarea trenurilor este realizata cu ajutorul unui cablu aerian, asa cum sunt alimentate si tramvaiele in Romania.
Madridul este un oras asezat pe coline, adancimea statiilor de metrou variind destul de mult in functie de zona. In unele cazuri va fi nevoie sa urcati pe mai multe scari rulante pana iesiti la suprafata. Indicatoarele sunt numeroase si destul de precise, dar o harta a metroului este absolut necesara daca doriti sa va descurcati fara alte probleme.
te rog sustine aceasta initiativa pe blogul tau
http://www.petitieonline.ro/petitie/suspendarea_salariilor_conducatorilor_institutiilor_publice-p24493051.html
poate reusim sa schimbam ceva
NU reusim sa schimbam nimic, dar ma rog …