Xiaomi a uimit o lume întreagă prin prezentarea primului său automobil electric și a fabricii sale înalt automatizate. Xiaomi construiește sedanul SU7 în fabrica din Beijing, China. Fondatorul, președintele și CEO-ul mărcii, Lei Jun, a declarat că fabrica poate construi 40 de mașini pe oră, ceea ce înseamnă că un Xiaomi SU7 va ieși de pe linia de asamblare la fiecare 76 de secunde.
La numai o lună de la lansarea oficială a primului său automobil electric, chinezii de la Xiaomi pregătesc deja un model electric care va trebui să concureze cu Tesla Model Y. Divizia Xiaomi Automobile a făcut ușor tranziția de la telefoane mobile la mașini și a profitat din plin de know-how-ul din domeniul electronicii de vârf, oferind tehnologie pe care nu o regăsim deocamdată pe modelele europene.
În numai 27 de minute de la lansarea oficială, Xiaomi a obținut 50.000 de comenzi, fapt care îi asigură un start excelent pe piața auto. Având în prezent peste 100.000 de comenzi pentru SU7, Xiaomi trebuie să crească capacitățile de producție la un nivel care să acopere măcar parțial cererea pentru automobile electrice de ultimă generație. Spre deosebire de Tesla Model 3, automobilul Xiaomi este mai ofertant și mai accesibil. În primele 32 de zile de producție a modelului SU7, noul producător auto a raportat că a construit deja 10.000 de unități, cu încă 90.000 în planificare până la sfârșitul anului.
Din păcate pentru producătorii europeni veștile nu sunt tocmai bune. Tesla și producătorii chinezi vor domina piața automobilelor electrice în următorii ani cu modele performante și accesibile.