Spălarea motorului – Engine Flush

Când se face spălarea motorului?

Spălarea motorului se face în situații speciale, când acest lucru poate aduce un avantaj sigur în funcționare. Spre exemplu, dacă motorul a fost inundat când s-a încercat trecerea unei străzi pline de apă sau când a fost folosit un ulei mineral neadecvat care a cauzat depuneri.


Motoarele moderne au filtre de ulei avansate care rețin particulele metalice microscopice, rezultate din frecare, magneți montați în baie care prind pilitura de fier, iar uleiul conține detergenți care spală motorul. Deci singurul lucru pe care trebuie să-l faceți e să schimbați uleiul la timp și să alegeți un ulei de calitate ce îndeplinește normele cerute de constructor.


Motoarele noi nu se spală!


Motoarele noi sau cele cu kilometri puțini (sub 200.000) nu se spală. Este inutil să curățăm un motor care nu a acumulat depuneri. Motoarele pe benzină sau cele pe GPL nu se spală, datorită faptului că benzina și gazul ard curat, fără să genereze cantități mari de cenușă.


Spălarea Engine Flush pentru motoarele diesel cu mulți kilometri


Motoarele diesel cu mulți kilometri au acumulat pe parcursul timpului numeroase depuneri sub formă de nămol din ulei, lacuri, pulberi din arderea motorinei, scăpate pe lângă segmenții uzați și ajunse în baia de ulei sau chiar picături de apă din condens. Dacă vom demonta baia de ulei a unui motor diesel uzat vom găsi suficientă mizerie depusă pe pereți și pe fundul acesteia.

Spălarea motorului diesel se face cu aditivi speciali concepuți, urmărindu-se întocmai procedura producătorului. Această procedură implică riscul de a deteriora motorul după cum veți vedea mai jos.

Poate spălarea motorului să cauzeze defectarea lui?

DA. Răspunsul este cu siguranță DA. Dacă motorul are șpan și depuneri mari în circuitul de ulei, aceste depuneri pot bloca orificiile de ungere tocmai atunci când sunt puse în mișcare de aditivii de curățare. Motoarele moderne au orificii de dimensiuni foarte mici în zona supapelor, iar acestea pot fi ușor blocate de depunerile din alte părți ale motorului (din baia de ulei), puse în mișcare tocmai de soluția de spălat pe care ați introdus-o.
Mizeria acumulată în motor sub formă de nămol este depusă pe garnituri și semiringuri. Spălarea acesteia va scoate la iveală orice crăpătură și vă puteți trezi cu un motor care mustește ulei.


Autogreen recomandă ca spălarea motorului să se facă numai după consultare unui specialist dintr-un service auto, care să se asigure că procedura poate aduce un beneficiu real.