Franța este recunoscută pentru subvențiile mascate date producătorilor din hexagon dar și pentru dublul standard pe care-l aplică țărilor partenere. Renault a fost premiat de statul francez cu un contract generos, venit la timp pentru a încuraja industria auto locală. Dacă România a fost imediat anchetată pentru câteva firimituri oferite celor de la Ford, Franța joacă în altă ligă, după alte reguli, unele inaccesibile țărilor de mâna a doua.
Poșta Franceză, deținută de statul francez, dar și unele entități guvernamentale au înaintat o comandă pentru 15.600 de vehicule electrice și hibrid. Poșta va cumpăra 10.000 de automobile electrice iar Guvernul 5600 de vehicule plug-in hibrid.
Nici cei de la PSA Peugeot-Citroen nu au fost lăsați să moară de foame. Deși mașinile lor electrice nu au căutare pe piața liberă, sau mai bine zis nimeni nu le cumpără din cauza prețurilor exagerate și a performanțelor ridicole, se găsesc totuși unii să trimită sume importante în conturile lor. Statul francez e o mamă bună și a cumpărat 3.900 de vehicule electrice pentru bugetari.
Guvernul României și instituțiile de stat nu cumpără nici camioane românești și nici autobuze fabricate la noi în țară. Corupția și spăgile cerute pentru contractele cu statul descurajează producătorii locali, România pierzând șansa de a se dezvolta. Așa cum menționează și reporterii ProTV în emisiunea „România te iubesc” boala statului român rămâne corupția la cele mai înalte nivele.